بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

یک روزنه امید در صنعت خودروسازی

پروژه های خوبی در شرکت ها در دست اجرا است که با ورود سرمایه در گردش کافی، این پروژه ها به بهره برداری رسیده و صنعت خودروی ما در نیمه دوم سال، عملکرد بهتری خواهد داشت.
کد خبر : ۲۲۶۶۸۵

یک روزنه امید در صنعت خودروسازی
به گزارش بورس نیوز، بورس تهران این روزها حال خوشی ندارد و دلسردی سرمایه گذاران باعث شده بسیاری از سهامداران در صف های فروش قرار بگیرند تا سهم های خود را ۴۰ تا ۶۰ درصد پایین تر از قیمت یک ماه قبل، عرضه کنند. گروه خودرویی هم از این قاعده مستثنی نیستند و "خودرو" در یک ماه اخیر ریزش قیمت ۴۵ درصدی داشته است. این در حالی است که خودروسازان هر آنچه حتی برای تحویل یکی دو سال آینده پیش فروش کرده اند، خریداران با اشتیاق تمام خریده اند.
گزارش تولید و فروش مرداد ماه شرکت ایران خودرو حاکی از فروش بیش از ۳۱۸۱ میلیارد تومانی این شرکت در این ماه است. این شرکت در ۵ ماهه اول امسال بیش از ۹۲۶۹ میلیارد تومان فروش داشته که تقریبا ۶۰ درصد بیش از فروش ۵ ماهه ۹۸ بوده است. با این حال انتظارات سهامداران برآورده نشده است.

امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت صنعت خودرو بیان کرد: در چند ماه گذشته بازار سرمایه رشد زیادی داشته و با وجود ریزش قیمت ها در یک ماه اخیر، باز هم قیمت سهم ها نسبت به سال قبل رشد مناسبی نشان می دهد. با این شرایط، اگرچه سرمایه گذاران کوتاه مدت که تازه وارد این بازار شده اند، احتمالا زیان کرده اند؛ ولی با در نظر گرفتن وضعیت تورم و... کماکان بازار سرمایه بازاری مناسب برای سرمایه گذاری است. به هر حال بارها و بارها کارشناسان بازار سرمایه تاکید کرده اند که این بازار، بازار رفتارهای لحظه ای و هیجانی نیست و بهتر است سرمایه گذاران بر مبنای تحلیل و رفتار عقلایی، اقدام به معامله کنند. اما فارغ از هیجانات بازار سرمایه، قیمت سهام خودرویی ها به دلیل تجدید ارزیابی دارایی های این شرکت ها افزایش یافت. سهامداران گروه خودرویی باید بدانند، سهم های این گروه به لحاظ ارزش دارایی ها، ارزندگی خود را دارد و خودروسازان بزرگ و شرکت های قطعه ساز، به اندازه ارزش شرکت ها، دارایی در تملک دارند و از این بابت جای نگرانی نیست. ضمن اینکه شرکت های خودروساز و زیرمجموعه های آنها، در ۶ ماه گذشته گام بزرگی در راستای تعمیق داخلی سازی برداشته اند و اقداماتی که در این زمینه انجام شده، در صورت وجود سرمایه در گردش کافی، ظرف چند ماه آینده آثار مثبت خود را در روند تولید خودروسازان نمایان خواهد کرد.

کاکایی در ادامه با اشاره به اینکه ریشه مشکلات خودروسازان در قیمت گذاری دستوری و غیر منطقی بوده، اظهار کرد: دو شرکت خودروساز بزرگ کشور به سبب قیمت گذاری دستوری، فعلا زیان ده هستند؛ اما به نقطه ای رسیده ایم که این صنعت بر سر دو راهی مرگ و زندگی قرار گرفته و خوشبختانه اکثر سیاست گذاران به این نتیجه رسیده اند که این شیوه نادرست قیمت گذاری، می بایست اصلاح گردد. ضمن اینکه در حال حاضر هم شورای رقابت هر ۳ ماه یکبار قیمت خودروها را کمی تعدیل می کند. با این شرایط اگر چه شرکت های خودرویی فعلا به خاطر این شیوه قیمت گذاری زیان ده هستند؛ ولی خوشبینی زیادی به اصلاح شیوه قیمت گذاری خودرو وجود دارد و چنانچه قیمت گذاری خودرو، منطقی شود، عملیات خودروسازان و قطعه سازان زیرمجموعه شان، مثبت خواهد شد. اصلاح قیمت گذاری ها، منجر به ورود نقدینگی به این صنعت شده و سرمایه گذاری هایی که در راستای تعمیق داخلی سازی صورت گرفته، به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: با این تفاسیر، بهتر است سرمایه گذاران در تحلیل های خود، نگاهی هم به طرح های در دست اجرای شرکت ها در راستای تعمیق داخلی سازی قطعات خودرو داشته‌باشند. 

این کارشناس صنعت خودرو در خاتمه تصریح کرد: به رغم آنکه به بهبود عملکرد گروه خودرویی در کوتاه مدت خوشبین نیستم؛ اما به نظر می رسد این صنعت در بلندمدت، انتظارات سهامداران را برآورده خواهد کرد. اگر سیاست گذاران، درست عمل کنند، گروه خودرویی در فصل پاییز وضعیت بهتری خواهد داشت‌. ضمن اینکه اگر قیمت گذاری خودرو اصلاح گردد علاوه بر بهبود عملکرد گروه خودرو و قطعه سازی، ETF بعدی دولت هم که شامل سهام خودرویی است، مورد اقبال واقع خواهد شد. خبرها هم حاکی از احتمال اصلاح قیمت ها است و با در نظر گرفتن اختلاف قیمت خودرو در کارخانه با بازار آزاد، بستر لازم برای اصلاح قیمت ها فراهم شده است. همچنین فراموش نکنید صنعت خودروسازی ما در ۲۰ سال گذشته، تحول زیادی داشته و حالا هم، دو خودروساز بزرگ کشور، خودروهای جدیدی در دست ساخت دارند که با ورود آنها به بازار هم اتفاقات مثبتی برای این شرکت ها رقم خواهد خورد. مشکلات امروز صنعت خودروی ما، ریشه در سیاست های نادرست داخلی دارد و منطقی تر هم آن است که هر چه زودتر تدبیری اتخاذ گردد که دست دلالان از بازار خودرو کوتاه شود و نقدینگی سرگردان به سمت تولید هدایت گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

یک اشتباه ۸۰ هزار میلیارد تومانی!/وقتی خودروسازان، تورم ساز شدند...

کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

یک اشتباه ۸۰ هزار میلیارد تومانی!/وقتی خودروسازان، تورم ساز شدند...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
علت بسیاری از مشکلات خودرو سازان بریز و بپاش های خودشان هست حقوق و مزایا و پاداشهای بی حسات و کتاب
علی
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
خیلی پرو هسین حالا هم میخوایین با این حرفا کلاه سر مردم بزارین یهو بگو پولاتونو لازم داریم
تحلیلگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
چرا خودروسازان اموال- املاک و شرکتهای تابعه اضافه را واگذار نمیکنند؟ همیشه توسط وزرا و مسئولین دیگر گفته شده ولی هیچوقت عمل نشده است.
ناشناس
Finland
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
دلالش خودتی دوست عزیز
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
والا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
موارد پایین رو بخون آقای کارشناس تا کمی واقع بینانه اظهار نظر کنین
پرداخت بیش از ۳۸ میلیون یورو برای بسته‌بندی مجدد
ایران‌خودرو به‌جای خرید از شرکت‌های اصلی خارجی، ال‌سی برای شرکت‌های واسطه باز می‌کرد
عمده قطعات وارداتی در این قالب عبارت است از بلبرینگ‌ها، قطعات سیستم ترمز ای بی و ....در بازه زمانی ۹۵ تا نیمه ۹۸، رقمی بین ۳۸ تا ۵۰ میلیون یورو مازاد پرداختی، عاید شرکت‌های واسطه معرفی‌شده از سوی گروه عظام شده است.
شرکت ایران‌خودرو قرار‌داد تأمین شمع خودرو و تسهیلات ۶۱‌میلیارد‌ریالی برای خرید تجهیزات و خط تولیدی که هیچ‌گاه راه‌اندازی نشد
براساس اسناد موجود، در دو مرحله ۶۵۰ هزار یورو به شرکت دنیای فلز پرداخت شده که شرکت مذکور ضمن تحویل‌ندادن قالب به ایران‌خودرو، از تأمین حتی یک مجموعه سانروف عاجز بوده است. در نهایت شرکت ایران‌خودرو مجبور به حذف آپشن و پرداخت مابه‌التفاوت به مشتریان می‌شود.
و اینها فقط گوشه ایی خیلی ناچیز از خیانت های ایرانخودرو و .... بر ملت و سهامداران بی اطلاع از این گروه های تولید خودرو است
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
به ایشون بفرمایید که شما توی حل مسائل آموزشیه یه دانشکده خودروی کوچیک موندی. و سوادتون در زمینه مهندسیه طراحی خودرو است، که اونم بعد از نزدیک 20 سال، که میلیاردها تومن بودجه از دولت برای طراحی پلتفرم ملی گرفتید، هنوز هیچ خروجی نداشتید، بعد چجوری میای راجع به بورس صحبت میکنید؟
حامد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
بازم میگید قیمت دستوریه؟ خدا ازتون نگذره ... با این قیمت ها نجومی و تصویب افزایش هر ۳ماه، بازم میگید دستوری؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
خودروسازی کشوردرست بشونیست رانت خواری درخودروسازی علنی شده بی کفایتی مدیران فاسدوفسادکاررابایدملت ازجیب خودش تحمل کندپرایدرادرخارج اشقال دونی نمیکننددرایران قیمت صدمیلیون شده چراهزارتاچراهاپشتش هست
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
اقادولت یه لطفی درحق مردم بکنه وقتی که خودروسازی جوابگوی مردم نیست چراواردات خودرورامثل عراق ازادنمیکنیدبدونه گمرک شمااگرخیرملت رامیخواهیدجان مردم اهمیت داردنبایداجازه بدیدبه هردوخودروساز.گمرک رانگیریدواردات ماشین راازادکنیداگرراست میگید.به فکرمردم باشیدنه خودروسازی کیفیت ترین خودروهای جهان مال ایران است .چراجون مردم براتون ارزش نداردبه خودتون بیایدبروبپرس ببین پرادودرعراق چنده عراقی که چندسال است داعش زیرروکرده چراماشین درعراق ارزان است فقط شماهابلدهستین مردم رابچاپید
علب
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
دقیقا
محمد
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
اقا تولید داخل تولید داخل ... حمایت تولید کننده داخلی خخخخ پنجاه ساله پیکان درست میکنه هنوزم ول کن نیست شده اریسان خخخ لعنت به همشون . خدا ریشه این ظلم بکنه از ما که گذشت
هاشم
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
خودروسازهاهم همین رامیخواهند.
علت اصلی همینه چون خودروسازهابه بهانه ارتقاوکیفیت وواردکردن فن آوری؟!جیبهای ازمابهتران سکه میشود.
اینجاعراق نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
لعنت ب ایران خودرو و سایپا و دلالاشون که خون مردمو تو شیشه کردن همیشه گفتن گرانی خودرو ب نفع دولته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
اولان بجای افزایش قیمت بایدکاهش قیمت دردستورکارقراربگیرددومن تولیدبیشترفروش بیشترسودبیشترروزنه امیدافزایش قیمت نیست بامزاج مردم فیرایران نمیخونه برادرتودوسال خودروبیش از۲۰۰درصدافزایش قیمت زده برادرمن مردم توان خریدندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
با اینهمه فروش بازهم زیان ده هستند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
......... خریدارا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
.........خریدارا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
واردات را مثل سایر کشورها آزاد کنید همه چی درست خواهد شد
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۹
داداش مگه اینا مغز خر خوردند واردات ازاد کنند بعد افتابه لگنها رو به کی بندازند پراید هم به سلامتی ۳ رقمی شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
فقط خدا
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
اگر اینکار میکردن حتما گوش مالی شرکت های خدروی میشدند پست گذاشتم اگر نشر بدن حتما بخون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
بازم ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
از خدا بترسید وجلو واردات ماشینو ازاد کنید ما هر روز باعث این کار را از خدا می خواهیم جوابی بدهد که چندین نثلشان بی جواب نمی ماند از خدا بترسید
سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸
خاک بر سر هر چی ادم بی کفایت،خائن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
بیست روزپیش یکی ازهم محله ای هامون باپرایدتصادف کردرفت توکمابنده خداتوبیمارستان کروناگرفت باهوشیاری۴دیروزیک آمبولانس با۴نفربالباس مخصوص باطناب انداختندتوقبر۳متری حالاجنابعالی ازخودروداخلی وافزایش قیمت صحبت میکنی مردم شرف داشته باشن مفت بدین کسی خریدنمیکنه تودشمن مردمی فقط باگرونی هاتون دامن میزنین به بی ارزش کردن پول ملی هرکی تواین مملکت دم ازگرونی وافزایش قیمت بزنددشمن ملت ودولت است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
روزنه امید تعطیلی کارخانه هست بااین شرایطی که خودرو ایران در خارج نصفه قیمت هست ما ایرانیها خودمون رااز همه کشورها بالاتر میدانیم درصورتی که بیشترین منابع راداریم ولی کشورهای عراق افغانستان وضع خودریشان ازمابهتر هست .همه خودشان را صاحب مملکت میدانن درصورتی یک معلم بعد از سی سال خدمت بازنشستگی والله مستاجر هست ماشین فرازها و سوار میشه اینا دردهست حالا جست روزنه هستی تا قیمت اهنپاره را زیاد کنی
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۶
آقایان بزرگوار جهان شده یه دهکده بزرگ تمام دنیا باهم کنار آمدن مگه صرف داره تو کشوری که خاکشم به قیمت طلا دارید می فروشید ما از سوزن دگمه قابلمای تا وسایله مورد نیاز برای مردم تولید کنیم اگه مسؤولان وتاجران ما.که بیشترین آسیب چه جانی چه مالی چه وقت وعمروشون سر هر چیز در گیر کنند بابا آمریکا انگلیس وتمام کشورهای دنیا در تعامل هستند و با مبادلات خیلی سالمی هم با هم دارند بابا ما که از صفر تا 100 هیچچیزو نمیتوانیم تولید کنیم به هزارو یک دلیل به صرفه نبودن هزینه گزاف وقت و جان مردم استرس و.... زمان آقای احمدی نژاد یه جمله معروف دارند آقا پرایود کلیو چند؟ حساب میکنید گفت اگه خودرو سازان ما جواب منطقی به مردم ندهند ورود خودرو آزاد میکنم فقط یه جمله عرض کردن خودرو سازان حساب کار اومد دستشون من نمیدونو پشته پرده چه خبره شما که قطعه رو از چین وارد مکنید روشم میزنی ساخت وطن. وغیره پس ما بعد از 50 سال در خودرو سازی حرفی نداریم بزنیم. ماشینهای آشغال چینی هم که اول ارزون وارد میشد و کیفیت مناسب ندارد الان شده 6تا 10 برابر فقط این مشکل توسط مردم شریف و بزرگوار قابل حله آقا جون اینهمه وسیله نقلیه در کلان شهر ها به عناوین مختلف مسافر جابجا میکنند ایا اینقدر ما حقر شدهایم آقا جان قدری تحمل نخرید والسلام به خدا خودشون جمو جور میکنند مگه 4سال پیش مردم نخریدن چه اتفاقی افتاد دید که به التماس افتاده بودند این قصه سر دراز دارد ببخشید حرف زیاده وقت تونم گرفتم فعلا بی خیال شید کمی صبور باشید حل میشه.
و من اللَّهَ توفیق
یوسف
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
کاش این جملات درک بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
وارادت خودرو ازاد بشه همه چی درست میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۶
داداش مواظب روزنه باش چیزی توش نره کار از روزنه گذاشته داداش غاره حرا هم مشکل رو حل نمیکنه دل مردم به بورس خوش بود اونم ......دادید رفت اون از ساخت وساز اون از خورو سازی اون از لوازم خانگی یعنی تحریم تاثیری داره فکر نکنم ماااا تحریم ما همین حروم زادهایی هستند که شیره ملت رو مثل زالو دارند میمکند فقط جالب اینه که چرا کسی نمیتونه جلوشونو بگیره اینا کی هستند و چه قدرتی دارند فقط خدای عالم میدونه
یه بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۱
من۲۷ ماه دارم ماهی یک ملیون میدم یه قرعه کشی محلی که فقط بتونم یه ماشین بخرم این وام محلی ۴۵ ملیونه شانس ماتازه درامده حالامن بااین پول نمیتونم یه پرایدمدل۹۰ بگیرم یعنی بگم خداچکارتون بکنه که آرزوی که خانواده من داشت به گوربردید الاهی خیرنبینید که با احساسات مردم بازی میکنیدفقط من این بلاسرم نیومده من توبه شرکت کارمیکنم که همه بچه ها وام میزارندبرای خونه یاماشین وقتی که پولشون درمیادنمیتونن هیچ کاری باپولشون کنندمن بااین پولباید۲ تاپرایدمیخریدم تو۲ ساقیمت پراید۵ برابرشده آخه کجای دنیا اینجوری لامصبای ازخدابیخبرچه برای میخوایدسرمابیاریدبه خدادوست دارم بمیرم تاکه زندگی کنم خدایابه ملت ایران صبربده
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۷
خدای ما همان خدای امام حسین ع است ولی خدای شما فرق میکند بترسید ازاین همه ظلمی که درحق این امت میکنید شما کارشناس نیستید شماهم سودجویی و دلالی مثل همین خودروسازی ها بیش نیستی لعنت لعنت که سیرمونی ندارید فقط بدونید که ظلم پایدارنمیماند جرات دارید واردات رو آزاد کنید بجای اینکه بیاید دم افزایش قیمت بزنید خدا خودش جواب دهد کاری از دست ما برنمیاد آرزوهایمان را بردلمان گذاشتید نفرین و لعنت خدا به همتون
حسن
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
اردات خودرو را آزاد کنید گمرکی نگیری ببین که این آشغالهای ایران خودرو و سایپا رو هیچکی نمیخره تورم رو خود دولت درست میکنه بابا گمرکی نگیر ازاد کن بزار مردم ی کم نفس بکشن چقدر به ما مردم فشار می ارید زبس دیگه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
وقتی که پول فروش را یکسال جلوتر از مشتری میگیرن چرا باید زیان ده باشد، زیان در هزینه های اضافیه که تحمیل میشه مانند استخدام هزاران بی کاره با حقوق های بالا در ایران خودرو و سایپا و زند وبند هایی که به قطعه سازان میشه و صدها مورد دیگر.... که هزینه همه اینها را بایستی مشتری مجبور به خرید از شما بایستی پرداخت کنه
وحید
United States of America
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
اخه لعنتی ها نمیتونید تولید نکنید بزارید ماشین خارجی بخریم با ۴۰ میلیون نه این اشغالهای شما رو
وحید
United States of America
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
اخه لعنتی ها نمیتونید تولید نکنید بزارید ماشین خارجی بخریم با ۴۰ میلیون نه این اشغالهای شما رو
وحید
United States of America
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
اخه لعنتی ها نمیتونید تولید نکنید بزارید ماشین خارجی بخریم با ۴۰ میلیون نه این اشغالهای شما رو
A.s
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
خدا لعنت کنه باعث وباني اين همه گراني ماشين موقع که نيسان 60 تومن بود ثبت نام کردم وام گرفتم برا خريد خودرو کار يا همان اشتغال روستايي تا وام دادن ماشين شد سه برابرحالا نه ميتونم ماشين بخرم بانک هم ميگه يا سند ماشين يا وا ميشه 28 درصد من چکار کنم
Mr.moradi
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
تیتر ویژه :
پراید گیلو ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال شد
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
آقای محترم تناقض گویی درحرفهایتان زیاداست لطفا مرورکنیدومرم راسرکارنگذارید.
قیمت بازارچه ربطی به تولیدکننده دارد.؟
چرانگذاشتندمجلس تحقیق وتفحص کند؟
دلالهای بازارچه کسانی هستند؟
چرادرپیش فروش باآن همه شرط وشروط باز هم دلالها برنده شدند؟
دلال چراسود100%یابالاترمیکند{نجومی}وزارت دارایی درگرفتن مالیات سراغ حقوق بگیران میرود؟
اصلا بگوییدببینیم شمامسلمان هستید ؟
قیمت گذاری دستوری بارشد200%یابیشترناگهانی چطورمیتواندسود ده نباشد؟
آقای محترم مردم گاگول نیستندبرای شمافرش قرمزپهن کنند.
هرسه ماه یکبارقیمت خورو بازنگری میشودتاخوروسازان به سود دهی برسند ؟
دنیا رابه خودتان نخندانید شرم کنید ضمنا اینکه مردم راهم مسخره نکنید!اینهاتمامش سرازکمبودبودجه
دولت درمی اورد ورانتخواری ازما بهتران.
خدایاشراشرارخودی ؟هاراازسرملت ایران کوتاه بفرما آمین یارب العالمین .
احسان
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
مردمی که حاضرن خوردو رو پیش خرید بکنن برا دوسال آینده لیاقتشون همین آشغالاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
خدا سر خانواده خودتون بیاره باهمون پراید بزنند خانواده خودتونو زیر کنند تا بدونین ماشین بی کیفیت یعنی چی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
تعطیل کنید این خودرو سازی الکی رو
احسان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
مدیران این دو خودرو ساز به کنار متاسفم برا مردمی که خودرو رو پیش خرید میکنن برا دوسال دیگه با این روند خرید مردم نبایدم خودرو سازها به کیفیت برسن
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
من ر... به تو سوادتو پیشنهادات و اون نون که میخوری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
ای کاش جای اینکه سعی کنیم همه چیز تولید کنیم فقط به خاطر اینکه بگیم مثلا خود کفائیم. یاد بگیریم کالای خوب وارد کنیم در عوض درست استفاده کنیم. خودروسازیه که بعد از پنجاه سال رسیده به پراید و ۴۰۵ چه جای دفاع کردنی داره.
m
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
یعنی دم شما گرم ۲سال جلوترپول ماشین رومیگیرید حداقل ۳برابرهم ازقیمت واقعی بیشتر میگیرین ضررهم میدین نقدینگی هم ندارین ماهم که باورمیکنیم هیچ جای دیگه تودنیاهم که هنوزنتونسته ماشین درست کنه همه منتطرن تا ماشینای ایران روبخرن
واقعا درمورد ملت چی فکرمیکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۹
پراید تو ایران داره نزدیک 5هزار دلار با ما حساب میشه برید سرچ کنید تو جهان با 5هزار دلار چه ماشینایی میشه خرید،حالا قیمت دستوری اینه وضعمون،بابا ازاد کنید وارداتو گمرک نگیرید این شرکتای داخلی یا تعطیل شن مدیراشون برن باقالی بفروشن،یا ی فکری واسه قیمتو کیفیتشون کنن
معسول
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۴
اقایان عزیزخودروسازس گناه نداره مردم مقصرهستن به خداچطردللتان میاداین همه به این خودروهای اشقال پول برید نکنیددولت دوروزدیگه میگه هرکس پولش رانداد به ما بای بره حبس کن کشوررفته دیگه هم جمع نمیشه هرکس هرچی دهانش میگیره قیمت میگه عدلت هم فقط برای ادم مظلوم هست نه کسانی که ملیاردی دزدی میکنن اصلان به که میگم خیلی ازمن بهترمیدانیدکوگوش شنوا ایرانی بدبخت
محمد نایب سالکی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۴
باسلام و احترام تمام تلاش برای از بین رفتن دو شرکت خودرو سازی سایپا و ایران خودرو از سوی شورای رقابت انجام میشود امید کجاست.؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
خجالت خوب چیزیه مخصوصا سایپا که کیفیت نداره
یک سازمان نظارتی مستقل تاکید میکنم مستقل باید این خودرو ساز یعنی سایپا را از نظر کیفی بررسی کند که اینقدر محصول بی کیفیت به مردم نده لطفا پیگیری کنید
فقط خدا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
سلام‌‌ شاید پیام‌ من‌‌‌‌‌ نگذارند تو سایت از نظر بنده تا وقتی رقابت تو گروه خودرو ساز نباشتد هم کیفیت ماشین ها میات پاین که متاسفاته شاهد هستیم‌ چطور کیفیت ماشین امده پاین هم قیمت ها هجومی وشارپی بالا نمیبرن ای کاش دستوور وارد وخدور از خاج گشور میکردن بعد خدرو سازها میفهمیدن چه کاره هستن بعد مطمعن باشین شکست سنگینی این خدرو سازها میخوردن که مجبور بودک کیفیت کارشون استاندار جهانی کنن نه استاندار ایرانی بعد به قیمت خوب وارد بکردن مثل منطقه ازد ماشین لوکس چه قیمتی هستن