اجرای بانکداری دیجیتال بدون اجرای روابط عمومی دیجیتال مفهومی نخواهد داشت
به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی این بانک گفت: اگر نگاهی به شیوههای ارتباطی در عصر نوین با ظهور رسانههای جدید بی اندازیم خواهیم دید که جمع کثیری از افراد اجتماع از کودک تا بزرگ در شبکههای اجتماعی در حال فعالیت هستند. بسیاری از شرکتها دلیل خود را برای حضور در شبکههای اجتماعی ارتباط مستقیم با مخاطبین و معرفی محصولات به آنها میدانند و در واقع بازاریابی دهان به دهان امروز در شبکههای اجتماعی ظهور یافته است.
وی افزود: با ظهور شبکههای اجتماعی مقولههایی مانند برند، بازاریابی، ایجاد اعتماد و ارتباط با افراد ذی نفوذ و معروف همه در یک جا در هم آمیخته اند؛ بنابراین با توجه به اینکه همه این موارد امروز در شبکههای اجتماعی ظهور یافته اند بنابراین روابط عمومی باید این موضوعات را با هم ترکیب کند، از این رو اجرای بانکداری دیجیتال بدون اجرای روابط عمومی دیجیتال و بدون ارائه خدمات در شبکههای اجتماعی مفهومی نخواهد یافت.
استاد با بیان این موضوع که شبکههای اجتماعی، روابط عمومی و ارتباطات را تقویت کرده است اظهار داشت: پیش از این روابط عمومیها تمرکز خود را برروی ذی نفعان، افراد پرنفوذ، سرمایه گذران و طیفی اندک از جامعه قرار میدادند. اما با ایجاد شبکههای اجتماعی و رشد آنها در میان طیفهای گستردهای از جامعه، سرعت انتقال پیام و ماندگاری آن و گستردگی دریافت کنندگان پیام بیشتر شده است.
وی افزود: مشتریان دیجیتالی دیگر به شعبه مراجعه نمیکنند، اما به لحاظ ارتباطی، رابطه آنها با بخشهای مختلف بانکها بیشتر شده است. بانکها امروز از طریق بررسی رفتار مشتری و همچنین دنبال کردن خواستههای آنها در شبکههای اجتماعی سعی دارند با ایجاد یک رابطه نزدیکتر ضمن ارائه خدمات شخصی سازی شده، اعتماد مشتریان را جلب کنند.
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به این موضوع که بانکها امروز برای ارائه خدمات مالی باید یک رابطه دیجیتالی با مشتریان خود ایجاد کنند گفت: این رابطه باید فراتر از پشتیبانی و ارائه خدمات آنلاین به مشتریان باشد. ما در آینده باید ابزارهایی در اختیار مشتریان قرار دهیم که ضمن دریافت خدمات آنلاین بتواند به مشتری در پس انداز، سرمایه گذاری، نحوه استفاده از خدمات، انتخاب گزینههای مختلف و ارائه خدمات شخصی سازی شده کمک کند.
استاد افزود: مشتری در فضای دیجیتال منتظر نخواهد بود، در واقع ما باید در همه حال کنار مشتری باشیم در تمامی کنالهایی که او در آنها حضور دارد، خواه شبکههای اجتماعی و یا کانالهای آنلاین تعریف شده در سایت بانکها و فضاهای دیگر باشد.
وی در خصوص اجرای روابط عمومی دیجیتال در بانک ایران زمین و همسویی آن در ارتباط نزدیک با مشتریان گفت: در حال حاضر بسیاری از این موارد از جمله تعامل با مشتریان در شبکههای اجتماعی در راستای بانکداری دیجیتال، برقراری کانالهای مختلف ارتباطی برای مشتریان و همچنین برنامه ریزی برای ارائه خدمات در این حوزه انجام شده است و بزودی اتفاقات مهمی در این حوزه خواهد افتاد.
وی در پایان گفت: بانکداری دیجیتال الزاماتی مانند ابزار دیجیتال، روابط عمومی دیجیتال، ارتباط با مشتری دیجیتال و مشتریان دیجیتال میخواهد و هر کدام از اینها که نباشد خللی در کار ایجاد خواهد کرد.