بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
سود ۶۱۰ ریالی
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت اصفهان روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۸ برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۳۴۰۳
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت اصفهان روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۸ با حضور ۸۷ درصدی سهامداران برگزار شد. 

براساس این گزارش، در این مجمع، محسن قدیری، مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان، اظهار کرد: چشم انداز پالایشگاه نفت اصفهان جسورانه به نظر می‌رسد و با نگاه به جامعه و محیط زیست طرح‌های خود را پیش می‌برد تا به رده ۵٠٠ برتر دنیا و ١۶ پالایشگاه برتر دنیا برسیم.

وی افزود: ما توانستیم ارزش بازار و بالاترین سود را در سال گذشته ثبت کنیم. ۴۴٠ بشکه سود خالص ما ٣٩ همت می‌شود که ٧.٣٢ درصد تغییر داشته است.

قدیری با اشاره به شرایط پالایشگاه نفت اصفهان ادامه داد: ما دو برنامه برای سال ١۴٠٧، که ٨٠ میلیون لیتر کسری سوخت خواهیم داشت، در دستور کار داریم. با این برنامه پالایشگاه ٣٧ میلیون لیتر سوخت می‌تواند تحویل دهد و ظرفیت آن به ۵٠٠ هزار بشکه می‌رسد. 

مدیرعامل "شپنا" بیان کرد: وقتی پالایشگاه بندرعباس به بهره برداری برسد، تولید پالایشگاه اصفهان به ۵۶ میلیون لیتر افزایش خواهد رسید. با توسعه آن ٣٧ میلیون لیتر از ناترازی سوخت کشور جبران می‌شود.

وی درباره تأمین مالی این شرکت توضیح داد: هدف‌گذاری ما حمل یک میلیون تن محصول به صورت زمینی بوده و تا سال ۱۴۰۵ در این پالایشگاه به میزان ١٠ میلیون حمل و نقل صورت می‌گیرد. برای حمل و نقل ریلی نیز۱۳۰تن ریل از ذوب آهن اصفهان خریداری کردیم و مجوز آن اخذ شده است.

قدیری درباره صادرات "شپنا" ادامه داد: ما ٢٠٠ هزار تن محصول به واحد LAB جنوب می‌فرستیم. در زنجیره ارزش ما باید ٢.٣ میلیارد یورو ورود نقدینگی انجام شود که دو میلیارد یورو آن از یوزانس خواهد بود. تولیدات ما در واحد KHT قابلیت صادرات به سراسر دنیا حتی آمریکا و اروپا دارد.

قدیری ادامه داد: تا سال ١۴٠۶ سوخت دریایی بانکرینگ را به تولید می‌رسانیم. مخازن این سوخت را از اسکله شهید رجایی تهیه می‌کنیم و پس از آن کشتی‌های ما برای سوخت به دبی نخواهند رفت.

مدیرعامل "شپنا" گفت: همچنین، به دنبال احداث پارک گوگردی هستیم و طراحی‌ها کاملأ انجام شده و منتظر مجوز‌های محیط زیست هستیم.

وی درخصوص همکاری با شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: شرکت مشعل پویا ١۵٠ شرکت دانش‌بنیان را در زیرمجموعه خود دارد. مجموعه میرداماد ٢١ درصد روغن نسل ۳ را تولید خواهد کرد. در سال ١۴٠۶ دستیابی به سود ۴.٢ میلیارد دلاری و کسب ضریب پیچیدگی بالای ١٢ در دستور کار پالایشگاه اصفهان است. میزان فروش حلال‌های "شپنا" با تاسیس شرکت میرداماد بیش از ۳ برابر شده است.

قدیری با بیان اینکه مدیریت ۵٠ جایگاه استان در دست هلدینگ پتروپالایش اصفهان است، گفت: ما یک شرکت نفتی همانند شل خواهیم شد.

مدیرعامل پالایش نفت اصفهان درباره مصرف آب گفت: ١١.٧٨ درصد مصرف انرژی ما کاهش یافته و همه پالایشگاه‌های قدیمی با متخصصان داخلی در شرکت مشعل پویا به روز رسانی می‌شود.

وی افزود: زمین پالایشگاه بندرعباس به اندازه زمین پالایشگاه اصفهان است. در حال اخذ مجوز‌های لازم هستیم و تا سه ماه آینده کلیه مجوز‌ها اخذ می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی این پالایشگاه، گفت: در حال ساخت ۵٠ مدرسه هستیم که ٢٨٠ میلیارد تومان از هزینه‌های ساخت از شرکت‌ها و کارمندان جمع آوری شد. همچنین، امسال برنامه‌ریزی برای کاشت دو هزار هکتار خواهیم داشت.

لازم به ذکر است، در پایان مجمع، شرکت‌های تابان فردا، سهام عدالت سرمایه گذاری ایرانیان، توسعه سرمایه رفاه و آوای پردیس سلامت به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان در سال جاری انتخاب شدند.

همچنین، با موافقت سهامداران صورت مالی "شپنا" به تصویب رسید.

روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌ها تعیین شد.

در نهایت، ۶۱۰ ریال سود به ازای هر سهم "شپنا" بین سهامداران تقسیم شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برترین های بورس کالا انتخاب شدند
براساس آمار معاملات فیزیکی بورس کالا؛

برترین های بورس کالا انتخاب شدند

با اعلام شرکت پتروشیمی اصفهان؛

"شصفها" ملزم به پرداخت بدهی "شپنا" شد

۶ پالایشگاه شفاف سازی کردند
باتوجه به الزام سازمان بورس؛

۶ پالایشگاه شفاف سازی کردند

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.