بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
مدیرعامل پتروشیمی لردگان:

مطالبات به حق پتروشیمی لردگان دیده شود

مطالبات به حق پتروشیمی لردگان دیده شود
مدیرعامل پتروشیمی لردگان گفت: سهامداران با امید به پتروشیمی لردگان نگاه می‌کنند. این مطالبه از سال‌های گذشته در صورت‌های مالی نشسته و ما نتوانستیم آن را به دست آوریم.
کد خبر : ۲۸۴۰۲۶
نویسنده :
مینا علیزاده

محسن محمودی، مدیرعامل پتروشیمی لردگان در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص وضعیت پتروشیمی لردگان اظهار کرد: ما به عنوان یک پتروشیمی که سه، چهار سال اول تولید را طی می‌کنیم، گریبانگیر اقساط فاینانس هستیم. باید قسط‌های آن‌ها پرداخت شود. ما با ظرفیت ۸۵ درصد در مدار تولید با اشتغال ۲۵۰۰ نفر مستقیم و غیرمستقیم تلاش می‌کنیم دغدغه رهبر انقلاب را مبنی بر افزایش تولید، اشتغالزایی و مشارکت را اجابت کنیم. 

وی افزود: سال گذشته با رکورد تولید ۷۰۰ هزار تنی و افزایش تولید ۲۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ واحد نمونه کشور انتخاب شدیم. به عنوان یکی از اوره سازان کشور حدود ۳ همت حسابرسی شده و یک همت حسابرسی نشده مطالبه به واسطه کودی که هر ماه ۲۰ هزار تن تحویل وزارت جهاد کشاورزی می‌دهیم، داریم. این مطالبه ماست که اعتقاد داریم نحوه محاسبه آن از سال ۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به حق نبوده است.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان ادامه داد: سهامداران با امید به پتروشیمی لردگان نگاه می‌کنند. این مطالبه از سال‌های گذشته در صورت‌های مالی نشسته و ما نتوانستیم آن را به دست آوریم. از طرف دیگر بدهی ما به گاز در حال افزایش است. به عنوان مجتمع تازه ساخت و تحریم شده قابلیت این را نداریم که هم اقساط را پرداخت کنیم، هم پول گاز را به موقع پرداخت کنیم و هم اینکه مطالبات خود را دریافت نکنیم. در دو سال گذشته تلاش ما بر این بود که این مطالبات را به نتیجه برسانیم، اما تاکنون محقق نشده است. 

محمودی خاطرنشان کرد: اقدام عجیبی که اتفاق افتاد از هفته گذشته مشکل گاز، پتروشیمی لردگان را از مدار تولید خارج کرده است. دولت به پرداخت مطالبات فکر نمی‌کند. من به عنوان واحد تولیدی چه باید کنم؟ من یک واحد تولیدی هستم و تلاش می‌کنم که تولید واشتغال را در منطقه محروم حفظ کنم. من از دولت جدید خواهش می‌کنم که اول، بررسی کند مطالبات پتروشیمی لردگان به حق است یا خیر؟ اگر مطالبات ما به حق بود که باید پتروشیمی لردگان در سرویس باشد و تولید کند. زیرا با خروج پتروشیمی لردگان از تولید، واحد پایین دستی ما نیز از مدار تولید خارج شده است. اگر بررسی کردند و مطالبات ما به حق نبوده، پتروشیمی لردگان را تعطیل کنند. خواهش ما این است که دستور راه اندازی واحد صادر شود و بعد از بررسی مطالبات این تهاتر اتفاق بیفتد. 

مدیرعامل "شلرد" گفت: حتی اگر امروز دستور راه اندازی واحد صادر شود، ۵ روز تاخیر داریم. باید ساعتی اعلام کنند تا واحد در مدار تولید قرار بگیرد. کود‌هایی که ما به ۹ استان جهاد کشاورزی تحویل می‌دادیم، با مشکل مواجه می‌شود. برای حل مشکل بررسی لازم انجام شود، مطالبات به حق ما دیده شود و در اولین اقدام، دستور برقراری گاز پتروشیمی لردگان صادر شود تا این واحد در مدار تولید قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.