بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
صندوق املاک و مستغلات کلید آگاه؛

راهی جدید برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک

راهی جدید برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک
صندوق‌های املاک یکی از راهکار‌های مطمئن برای کسب سود از پتانسیل بالای رشد در بازار املاک و مستغلات به شمار می‌روند.
کد خبر : ۲۸۵۴۸۰
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، صندوق‌های املاک یکی از راهکار‌های مطمئن برای کسب سود از پتانسیل بالای رشد در بازار املاک و مستغلات به شمار می‌روند. این صندوق‌ها فرصت سرمایه‌گذاری متمرکز در بازار مسکن را فراهم می‌کنند و می‌توانند به عنوان راه حل جدیدی برای سرمایه گذاری در بازار مسکن با سرمایه‌های کم به حساب آیند. پذیره‌نویسی صندوق املاک و مستغلات کلید از تاریخ ۷ مهر ماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد، به همین خاطر در این گزارش مزایای این گونه صندوق‌ها را بررسی خواهیم کرد. 

چرا صندوق املاک بخریم؟

در میان فعالان بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان گزینه‌ای محبوب برای کسب سود شناخته می‌شود. دلیل این مساله، ساده‌سازی فرایند سرمایه‌گذاری و کسب بازدهی مناسب از این مسیر است. صندوق‌های فعال در بازار بورس، انواع مختلفی دارند و هر یک با توجه به سبد دارایی خود، بازدهی متفاوتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنند. صندوق‌های املاک یکی از پرطرفدارترین صندوق‌ها در بازار‌های سرمایه جهانی به شمار می‌روند و معمولا بازدهی چشمگیری دارند. 

در این نوع از صندوق‌ها، سرمایه‌گذار درگیر فرایند‌های انتقال مالکیت، بنگاهداری، استعلام‌های شهرداری و ... نخواهد شد. به علاوه، سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از سود این بازار نیازی به سرمایه اولیه کلان نخواهند داشت و با حداقل ۱۰۰ هزار تومان می‌توانند از رشد بازار مسکن بهره‌مند شوند.
در کنار این ویژگی، نقدشوندگی واحد‌های صندوق املک از فروش یک واحد مسکن یا یک قطعه زمین به مراتب بیشتر است. صندوق املاک، مسیر کسب سود از بازار مسکن را بسیار کوتاه و ساده کرده است. پورتفوی صندوق کلید املاک به گزینه‌هایی با کاربری‌های متفاوت، چون انواع واحد‌های مسکونی، تجاری، اداری، رفاهی و ... در بازار مسکن اختصاص می‌یابد و سوددهی آن مطابق با میزان رشد دارایی‌ها خواهد بود. 

ویژگی‌های صندوق املاک و مستغلات کلید

صندوق املاک و مستغلات کلید، با نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و قوانین این سازمان فعالیت می‌کند. به همین دلیل لازم است در چینش سبد دارایی خود قواعدی را رعایت کند. لازم است حداقل ۷۰ درصد از پورتفوی این صندوق باید به دارایی‌هایی با ویژگی‌های مشخص اختصاص یابد. این دارایی‌ها شامل معامله دارایی‌های غیرمنقول، اجاره دادن دارایی‌های صندوق و اجاره کردن یک ملک به قصد اجاره دادن مجدد آن است.
بقیه سبد دارایی این صندوق می‌تواند به دارایی‌های دیگری، چون صندوق‌های درآمد ثابت، اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌های بانکی و گواهی سپرده بانکی اختصاص یابد.

مدیریت پرتفوی صندوق کلید به عهده تیم مدیریت دارایی آگاه است که در کارنامه خود تجربه مدیریت موفق بیش از ۱۸ صندوق سرمایه‌گذاری را دارد. سپردن دارایی به تیمی از تحلیل‌گران با تجربه و حرفه‌ای بازار سرمایه، خیال افراد را از سرنوشت سرمایه‌گذاری خود آسوده خواهد کرد. به علاوه تجربه بالای این تیم می‌تواند در مدیریت ریسک صندوق هم اثر چشمگیری داشته باشد.

صندوق املاک و مستغلات کلید آگاه

همان طور که اشاره کردیم صندوق کلید آگاه به زوی و از ۷ الی ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۳ در بازار سرمایه پذیره‌نویسی خواهد شد. دارایی این صندوق باید در چارچوب قوانین تعیین‌شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار باشد. به همین دلیل ویژگی‌های مشخصی برای بخشی از دارایی صندوق مشخص شده است که به معامله املاک و مستغلات اختصاص می‌یابد. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

•    حداقل ۷۰ درصد از سبد دارایی این صندوق باید به خرید دارایی‌های غیرمنقول، اجاره دارایی‌های در تملک صندوق یا اجاره کردن املاک با هدف اجاره دادن آن‌ها و مابقی به اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌های بانکی و … اختصاص یابد. 

•    معامله‌گران بازار سرمایه می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این صندوق، با ریسک کم به بازدهی پایداری دست یابند و علاوه بر آن، تنوعی در سبد دارایی خود ایجاد کنند. 

•    سرمایه‌گذاران خارج بازار سرمایه می‌توانند با خرید واحد‌های یک صندوق املاک، از سرمایه خود در برابر تورم محافظت کنند و در عین حال، از رشد این بازار هم بهره‌مند شوند.

•    سرمایه‌گذاران با خرید واحد‌های یک صندوق املاک، در خرید یک ملک یا یک قطعه زمین مشارکت می‌کنند و بدون درگیر شدن با چالش‌های خرید ملک یا زمین، بازدهی متناسبی با رشد بازار املاک کسب خواهند کرد.

صندوق‌های املاک بسیاری از چالش‌های سرمایه‌گذاری و کسب سود از بازار مسکن را رفع کرده‌اند. با سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توان بدون نیاز به سرمایه اولیه کلان، به سرعت و به سادگی از پتانسیل‌های رشد بازار مسکن بهره‌مند شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.