بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
واکنش سرد بازار سرمایه به بودجه ۱۴۰۴ در این روز‌های پر تنش؛

موضوعی که می‌تواند یکی از چالش‌های جدی بورس باشد

موضوعی که می‌تواند یکی از چالش‌های جدی بورس باشد
موضوع ۵۰۰ همت فروش اوراق می‌تواند یکی از چالش‌های جدی بازار سرمایه باشد که منابع آن نیز به طور دقیق مشخص نشده و در صورتی که عملیاتی شود، می‌تواند بازار سرمایه را مجددا با مسائل و مشکلاتی مواجه کند.
کد خبر : ۲۸۶۶۰۹
نویسنده :
زهرا منصور

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: اخباری که تاکنون درخصوص بودجه ۱۴۰۴ منتشر شده و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، سوگیری مشخص و تعیین کننده‌ای را برای بازار سرمایه به دنبال نداشته است. مواردی از جمله تعیین نرخ گاز و سوخت صنایع می‌توانند به نفع بازار باشند و اثر تورمی مشخص و منفی بر بازار سرمایه ندارند، اما نقاط حمایتی و به طور مشخص‌تر نقاط ضعف بازار، مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: یکی از موارد مشخصی که با آن روبه‌رو هستیم، اختلاف فاحش دلار نیما و دلار بازار آزاد است که هرچند در اختیارات بانک مرکزی قرار دارد، اما به نوعی تحت نظارت یا راهبری دولت است؛ برای این موضوع چاره اندیشی خاصی نشده و کماکان می‌تواند چالش بازار سرمایه باقی بماند.

میرزایی ادامه داد: همچنین فروش اوراق جهش بسیار بالایی داشته و موضوع ۵۰۰ همت فروش اوراق می‌تواند یکی از چالش‌های جدی بازار سرمایه باشد که منابع آن نیز به طور دقیق مشخص نشده و در صورتی که عملیاتی شود، می‌تواند بازار سرمایه را مجددا با مسائل و مشکلاتی مواجه کند.

وی عنوان کرد: روزنه‌های امیدی نیز پس از توجه به بازار سرمایه با بحث فروش خودرو‌های وارداتی در بورس کالا دیده شده که نکته مثبتی است و می‌تواند امیدواری را نسبت به بازار سرمایه و دولت حفظ کند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در مجموع می‌توان به بودجه ۱۴۰۴ امتیازی متعادل داد و واکنش سرد بازار در این روز‌های پر تنش به این موضوع، موید همین مطلب است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خروج شدید پول از بازار سرمایه در دوره ریاست پیشین
عارضه یابی ریاست پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار

خروج شدید پول از بازار سرمایه در دوره ریاست پیشین

تحلیل و بررسی بازار سرمایه_چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳
تداوم سقوط و روز‌های سیاه بازار سرمایه؛

تحلیل و بررسی بازار سرمایه_چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.