بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کاهش ریسک مورد ارزیابی معامله‌گران؛

بازار سرمایه در هفته جاری چه روندی خواهد داشت؟

بازار سرمایه در هفته جاری چه روندی خواهد داشت؟
اخبار و سطح حملاتی که تاکنون به صورت غیررسمی مخابره شده، بسیار جزئی‌تر از ریسک مورد ارزیابی معامله گران بوده است؛ با توجه به این موضوع، بازار سرمایه در روز جاری وارد گارد صعودی شده است. اگر روند مثبتی که از صبح امروز ایجاد شده، تداوم یابد، نهاد ناظر می‌تواند با افزایش دامنه نوسان به بازگشت روند بازار و رد شدن مجدد محدوده ۲ میلیون واحدی شاخص کل کمک کند.
کد خبر : ۲۸۶۶۲۵
نویسنده :
زهرا منصور

بهراد موسوی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: همچنان اخبار تکمیلی ستاد کل نیرو‌های مسلح منتشر نشده و نمی‌توان درخصوص ابعاد اتفاقات بامداد شنبه نظر رسمی داد، اما اخبار و سطح حملاتی که تاکنون به صورت غیررسمی مخابره شده، بسیار جزئی‌تر از ریسک مورد ارزیابی معامله گران بوده است؛ با توجه به این موضوع، بازار سرمایه در روز جاری وارد گارد صعودی شده است.

وی افزود: همچنین معاملاتی که از صبح امروز در دلار بازار آزاد و تتر در حال انجام است، گواه بر کاهش اندک التهابات شدید چند هفته گذشته است. این تصور ایجاد شده که بازار سرمایه طی این هفته بتواند با توجه به عواملی همچون کاهش ارزیابی ریسک و همچنین جلسه صبح امروز با نهاد‌های بازار سرمایه در سازمان بورس، شاهد معاملات قوی‌تر و سبزتری باشد.

مدیرسرمایه گذاری بیمه آرمان گفت: در حال حاضر بازار سرمایه در جریان معاملات امروز ریسک خاصی را از محل اخبار منتشر شده، ارزیابی نکرده است. پیش بینی وسعت اتفاقات ریسک سیستماتیک درهفته گذشته توسط کارشناسان و اهالی بازار، بسیار وسیع‌تر از حادثه امروز بود و حتی بروز اتفاقات در زیرساخت‌ها نیز پیش بینی می‌شد، اما خوشتبختانه تاکنون خبری مبنی بر این اتفاقات منتشر نشده و بازار نیز در معاملات امروز، واکنشی منفی به اتفاقات نداشته است.

موسوی ادامه داد: اگر روند مثبتی که از صبح امروز ایجاد شده، تداوم یابد، نهاد ناظر می‌تواند با افزایش دامنه نوسان به بازگشت روند بازار و رد شدن مجدد محدوده ۲ میلیون واحدی شاخص کل کمک کند. با توجه به اینکه شاهد صف خرید در صندوق‌های اهرمی یا نماد‌های بزرگ هستیم، درصورتی که تداوم وضعیت فعلی ضمن کاهش ریسک‌ها احساس شود، می‌توان به سازمان بورس پیشنهاد کرد با بازگشایی دامنه نوسان، به بازگشت روند بازار سرمایه و دستیابی سریع‌تر معامله‌گران به نقطه خرید قبلی خود یاری رساند.

کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: لازم به ذکر است همواره باید از معاملات هیجانی پرهیز شود؛ بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران در روز چهارشنبه اقدام به خرید صندوق‌های طلا کردند که احتمال دارد در روز جاری با بازگشایی صندوق‌های طلا شاهد یک موج منفی در این صندوق‌ها باشیم. به سرمایه گذاران توصیه می‌شود در تمام روند‌های نزولی و صعودی از معاملات هیجانی پرهیز کرده و تلاش کنند در یک فضای منطقی و به دور از هیجان، سرمایه‌های خود را به مقاصد صحیح برسانند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
موضوعی که می‌تواند یکی از چالش‌های جدی بورس باشد
واکنش سرد بازار سرمایه به بودجه ۱۴۰۴ در این روز‌های پر تنش؛

موضوعی که می‌تواند یکی از چالش‌های جدی بورس باشد

تحلیل و بررسی بازار سرمایه_چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳
تداوم سقوط و روز‌های سیاه بازار سرمایه؛

تحلیل و بررسی بازار سرمایه_چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.