بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: در یکسال ابتدایی دولت سیزدهم ۴.۸ میلیارد دلار مجوز معتبر در حوزه سرمایه گذاری خارجی در کشور صادر شده که این عدد نسبت به یکسال انتهای دولت دوازدهم بیش از دو برابر یعنی ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۲۶۳۰۰۴
نویسنده :
مینا علیزاده

رشد ۱۰۰ درصدی مجوز سرمایه گذاری خارجی در کشور

بورس نیوز: مسعود براتی، معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اظهار کرد: این عدد نسبت به یکسال انتهای دولت دوازدهم بیش از دو برابر یعنی ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این آمار نشان دهنده افزایش انگیزه بازیگران خارجی اقتصادی برای حضور و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران است که باید به شدت مورد توجه قرارگیرد.

معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ضمن اشاره به تغییر رویکرد دولت در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: رشد دو برابری مجوز‌های معتبر در سال جاری نسبت به سال انتهایی دولت قبل ناشی از چند اصلاح است که مهمترین آن اصلاح در رویکرد‌ها و راهبرد‌ها بوده و بخشی هم ناشی از اصلاح در سطح فنی و همینطور مسائل عملیاتی و تسهیلاتی است.

براتی ادامه داد: نگاهی که در گذشته وجود داشت این بود که با وجود محدودیت‌ها و فشار‌های خارجی، اعمال تحریم‌ها و همینطور بدون تغییر در بخش سیاست خارجی کشور به ویژه در حوزه مذاکرات امکان ندارد جمهوری اسلامی بتواند در حوزه مهم و سختی مانند حوزه سرمایه گذاری خارجی توفیق چندانی داشته باشد از اینرو در حوزه اصلاحات رویکردی و مسائل فنی کمتر توجه می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: بازیگران و فعالان اقتصادی در کشور‌های همسو و همسایه تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران دارند.

معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران توضیح داد: اگر ایران کشور‌های همسو و همسایه را هدف واقعی تعاملات اقتصادی خارجی خود قرار دهد بطور حتم می‌توان منافع مشترک را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد.

براتی گفت: کشور‌های همسایه که مشخص هستند و از کشور‌های همسو نیز می‌توان به روسیه، چین، هند و ... اشاره کرد که برنامه‌ها و توجهات جمهوری اسلامی در سطح کلان راهبردی ناظر به افزایش تعاملات، توسعه زیرساخت‌ها و بسیاری موارد دیگر در راستای تعامل هرچه بیشتر با این کشورهاست.

وی تاکید کرد: در یکسال ابتدایی دولت سیزدهم ۴.۸ میلیارد دلار مجوز معتبر در حوزه سرمایه گذاری خارجی در کشور صادر شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا گفت:

تمایل مشارکت سرمایه گذاران در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر

آمار سازمان بین‌المللی آنکتاد نشان می‌دهد؛

رشد مثبت سرمایه گذاری مستقیم خارجی بعد از سه سال

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.