بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
مدیرعامل جدید شرکت نفت ستاره خلیج فارس منصوب شد
مراسم تکریم علیرضا جعفرپور مدیرعامل پیشین شرکت نفت ستاره خلیج فارس و معارفه غلامحسین رمضان پور به عنوان مدیرعامل جدید بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۵۱۳۲
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ضمن تشکر و قدردانی از زحمات علیرضا جعفرپور، به بیان سوابق ارزنده غلامحسین رمضان‌پور در صنعت پالایش کشور پرداخت. 

عظیمی‌فر، ضمن برشمردن ویژگی‌های ممتاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اهمیت راهبردی آن برای کشور، تجارب و سوابق رمضان‌پور را در حل چالش‌های فعلی و به ثمر رساندن طرح‌های توسعه‌ای موثر دانست.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه افزود: بحث «اقتصاد صنعت پالایشی» یک چالش اساسی پیش‌روی این صنعت است که منجر به کاهش عایدی سهامداران این پالایشگاه‌ها می‌شود. ساماندهی این موضوع با تنظیم روابط مالی دولت و پالایشگاه‌ها حل خواهد شد.

معاون وزیر نفت گفت: بنده معتقدم مسائل جاری در حوزه فنی و مهندسی با توجه به سرمایه انسانی غنی نیرو‌های پالایشی، قابل مدیریت خواهد بود، اما از مدیرعامل جدید پالایشگاه ستاره خلیج فارس انتظار داریم در کوتاه مدت با برنامه‌هایی نظیر تثبیت خوراک، حداقل کردن ضایعات فرآورده و افزایش صادرات نسبت به افزایش بهره‌وری اقدام کند. همچنین از ایشان انتظار دارم در خصوص پایداری تولید و کاهش ریسک‌های عملیاتی برنامه عملیاتی مدونی ارائه کند. همچنین، ستاره بایستی در توسعه ظرفیت آمونیاک، انواع هیدروژن و سایر انرژی‌های نو سرآمد و پیشگام باشد. 

عظیمی‌فر گفت: البته در بلند مدت نیز بایستی علاوه از بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود، نسبت به ایجاد ظرفیت‌های جدید در قوانین و لوایح اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان سخنان خود به موضوع سرمایه انسانی اشاره کرد و افزود: توجه به سرمایه انسانی به عنوان دارایی اصلی صنعت پالایش انتظار اساسی بنده در این دوره است که هم در زمینه معیشت و هم در زمینه توسعه فردی بایستی از تمامی ابزار‌ها برای حفظ و نگهداشت نیروی انسانی بهره برد.

مدیرعامل سابق شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این مراسم، عنوان کرد: در طی این مدت با صداقت تمام با مجمع‌ها و سهامداران امور را پیشبری کردیم. در سال گذشته توانستیم مقام اول را از لحاظ مقام‌های عملیاتی در بین صد شرکت برتر کشور کسب کنیم.

جعفر پور با اشاره به کار‌های بنیادی که در این شرکت انجام شد بیان کرد: ما در این مدت افزایش یکصد هزار بشکه‌ای در تصفیه انواع نفتا را داشتیم و با اقداماتی که شد توانستیم یکصد هزار بشکه را به ظرفیت تصفیه سازی انواع فرآورده‌ها اضافه کنیم. 

وی افزود: درحال حاضر نفت سفید ما یورو است که کار بسیار خوبی بود که در این مدت انجام شد. همچنین بنزینی که به پالایش و پخش میدادیم حدود ۵/۳۳ بود که میانگین آن در چند ماه امسال ۴/۴۱ رسید.

جعفر پور با تاکید بر شرایط پالایشگاه افزود: ما دو اورهال بسیار خوب و بدون حادثه انجام دادیم و حدود ۷۵ ملیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه داشتیم که از این بابت خدا را شاکر هستیم، همچنین باید اشاره کرد که شرکت نفت ستاره خلیج فارس در این دو سال در بین تمام شرکت‌های پالایشی توانست در حوزه‌های HSE، پدافند غیر عامل و ایمنی اول شود. ستاره خلیج فارس ظرفیت پالایشی بسیار خوبی دارد و در پی آن استمرار، تولید خوبی را نیز می‌تواند داشته باشد.

غلامحسین رمضان پور، مدیرعامل جدید شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس نیز با تشکر از مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و هیئت مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس، ابراز کرد: امیدوارم در مدت تصدی مدیریت ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس بتوانم علاوه بر حفظ و ارتقای وضعیت موجود، برای صنعت نفت ایران اسلامی مثمر ثمر واقع شوم.

معاون اجرایی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این آیین با تشکر از قبول مسئولیت رمضان پور و تقدیر از جعفرپور به پاس تصدی این سمت تا کنون، ابراز کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پالایشگاه پویایی است و پروژه‌های متعددی با همت تلاشگران جوان این مجموعه به سرانجام رسیده است.

محمدعلی دادور اظهار کرد: امیدوارم رمضان پور با درایت و تجربه‌ای که دارند نهایت بهره از پتانسیل نیرو‌های جوان این مجموعه پویا را ببرند و اجازه خروج سرمایه از این مجموعه را ندهند.

وی اضافه کرد: از مهندس عظیمی فر نیز به پاس اعتماد به بنده برای تصدی معاونت اجرایی مجموعه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تشکر می‌کنم و در کنار همه تلاشگران این عرصه، امیدوارم در این جایگاه اقدامات مثمر ثمری را برای درخشش بیش از پیش صنعت نفت ایران اسلامی رقم بزنیم.

اعضای هیئت مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در این آیین به تشریح مصوبات برای تسهیل امور در ابرپالایشگاه میعانات گازی جهان پرداختند و مدیران این مجموعه نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در پایان این آیین ضمن تقدیر از «علیرضا جعفرپور» با حکم رئیس هیئت مدیره این مجموعه عظیم پالایشی کشور، «غلامحسین رمضان پور» به عنوان مدیرعامل جدید شرکت نفت ستاره خلیج فارس معرفی شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.