اشتباه هایی که هنگام خرید باید از آن ها پرهیز کنید
افرادی که هنگام فروش فوق العاده با کیسه هایی متعدد و ظاهری پیروزمندانه از فروشگاه خارج می شوند در واقع اصلی ترین بازندگان است.
فروشندگان و صاحبان کسب و کارها ترجیح می دهند تا آنجا که امکان دارد به شما جنس بفروشند. به همین خاطر توصیه های آن ها همواره به نفع شما نخواهد بود. اما شما هم ممکن است هنگام خرید اشتباهاتی را مرتکب شوید که باعث شود مبلغ بیشتری از آنچه لازم بود را خرج کنید. به همین خاطر هنگامی که به خرید می روید سعی کنید از اشتباهات زیر پرهیز کنید:
1- اجتناب از مقایسه قیمت ها.
اگر بدبین بودن را کنار بگذارید آنگاه ممکن است کالایی را به مراتب گرانتر بخیرد. به همین خاطر هنگام خرید دست از مقایسه قیمت ها بر ندارید. گاهی با طی مسافت چند خیابان می توانید همان کالا را به مراتب ارزانتر بیابید. همچنین برای برخی از کالاهای دیجیتالی می توانید از جستجوهای اینترنتی بهره ببرید. اگر از قیمت کالاها در دیگر فروشگاه ها مطلع باشید، آنگاه قدرت چانه زنی شما در مقابل فروشنده نیز افزایش می یابد اما اگر فروشنده احساس کند که شما از اطلاعات کافی در مورد بازار کالا بی بهره هستید، تلاش می کند تا از بی اطلاعی شما بهره ببرد تا شما را به خرید آن کالا ترغیب کند.
2- فراموش کردن بودجه بندی.
همه پولی که در حساب بانکی شما قرار دارد برای خرید کردن نیست. به خصوص اکنون که بیشتر خریدها با عابر بانک انجام می شود خطر اینکه از بودجه تعیین شده برای خرید کردن فراتر بروید بسیار زیاد است. پیش از خرید تعیین کنید که قصد دارید برای مثال چقدر پول برای شلوار بپردازید و به هیچ وجه از میزان تعیین شده فراتر نروید. عادت به خرید کردن بیش از بودجه تعیین شده به مرور زمان باعث خواهد شد تا بدهی ها از راه برسند. اگر نمونه خوبی در مورد افراد بدهکار سراغ ندارید بهتر است نگاهی به کشورهای بحران زده اروپا بیاندازید. بدهی همان بلایی را سر شما خواهد آورد که اکنون سر کشور یونان آورده است.
3- از خود بی خود شدن در حراجی ها.
فروشندگان در حراج های فصلی معمولا قیمت کالاها را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند اما این دلیل نمی شود که شما مجبور باشید که خرید کنید. نخست اینکه به خاطر داشته باشید همیشه حراجی هایی در کار خواهند بود و این یک حراجی آخرین فرصت شما برای خرید کردن نیست. همچنین حراجی ها نباید باعث شوند که نیاز شما به برخی کالاها افزایش یابد. خرید از حراجی ها به شرطی هوشمندانه است که شما واقعا به کالایی نیاز داشته باشید. معمولا می توان افراد بسیاری را مشاهده کرد که هنگام فروش فوق العاده با کیسه هایی مملو از کالاهای خریداری شده پیروزمندانه از فروشگاه بیرون می آیند. اما آن ها در واقع اصلی ترین بازندگان فروش فوق العاده هستند.
1- اجتناب از مقایسه قیمت ها.
اگر بدبین بودن را کنار بگذارید آنگاه ممکن است کالایی را به مراتب گرانتر بخیرد. به همین خاطر هنگام خرید دست از مقایسه قیمت ها بر ندارید. گاهی با طی مسافت چند خیابان می توانید همان کالا را به مراتب ارزانتر بیابید. همچنین برای برخی از کالاهای دیجیتالی می توانید از جستجوهای اینترنتی بهره ببرید. اگر از قیمت کالاها در دیگر فروشگاه ها مطلع باشید، آنگاه قدرت چانه زنی شما در مقابل فروشنده نیز افزایش می یابد اما اگر فروشنده احساس کند که شما از اطلاعات کافی در مورد بازار کالا بی بهره هستید، تلاش می کند تا از بی اطلاعی شما بهره ببرد تا شما را به خرید آن کالا ترغیب کند.
2- فراموش کردن بودجه بندی.
همه پولی که در حساب بانکی شما قرار دارد برای خرید کردن نیست. به خصوص اکنون که بیشتر خریدها با عابر بانک انجام می شود خطر اینکه از بودجه تعیین شده برای خرید کردن فراتر بروید بسیار زیاد است. پیش از خرید تعیین کنید که قصد دارید برای مثال چقدر پول برای شلوار بپردازید و به هیچ وجه از میزان تعیین شده فراتر نروید. عادت به خرید کردن بیش از بودجه تعیین شده به مرور زمان باعث خواهد شد تا بدهی ها از راه برسند. اگر نمونه خوبی در مورد افراد بدهکار سراغ ندارید بهتر است نگاهی به کشورهای بحران زده اروپا بیاندازید. بدهی همان بلایی را سر شما خواهد آورد که اکنون سر کشور یونان آورده است.
3- از خود بی خود شدن در حراجی ها.
فروشندگان در حراج های فصلی معمولا قیمت کالاها را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند اما این دلیل نمی شود که شما مجبور باشید که خرید کنید. نخست اینکه به خاطر داشته باشید همیشه حراجی هایی در کار خواهند بود و این یک حراجی آخرین فرصت شما برای خرید کردن نیست. همچنین حراجی ها نباید باعث شوند که نیاز شما به برخی کالاها افزایش یابد. خرید از حراجی ها به شرطی هوشمندانه است که شما واقعا به کالایی نیاز داشته باشید. معمولا می توان افراد بسیاری را مشاهده کرد که هنگام فروش فوق العاده با کیسه هایی مملو از کالاهای خریداری شده پیروزمندانه از فروشگاه بیرون می آیند. اما آن ها در واقع اصلی ترین بازندگان فروش فوق العاده هستند.
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه