کارگران شرکت هپکو امروز برای سومین روز متوالی دست به اعتراض زده اند و برای دومین روز ریل راهآهن شمال-جنوب را بسته اند.
به گزارش بورس نیوز، شرکت هپکو پس از سه سال بلاتکلیفی همچنان درگیر مشکلات جدی است و تاکنون تصمیمات مقامات استانی و کشوری راهگشای حل معضلات این صنعت بزرگ نبوده است.
هپکو واقعیترین مصداق کشتی به گل نشسته است، تنها کافی است گذری در محیط کارگاهی کارخانه داشته باشید و تجهیزات سنگین خاک گرفته این مجموعه را ببینید، نظاره ای که چیزی جز آه و حسرت در پی ندارد.
با وجود تلاشهای مدیران استان برای استفاده از هر فرصتی جهت پیگیری وضعیت این صنعت بزرگ از مراجع مسوول هنوز اتفاق امیدوارکنندهای برای هپکو و کارگران آن رخ نداده است.
گفته می شود که یکی از دلایل اصلی اینکه وضعیت هپکو همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد شرایط مالی و بدهیهای این شرکت است که سرمایه گذاران را فراری می دهد.
در روزهای اخیر اعتراضاتی برای چندمین بار توسط کارگران این شرکت انجام شده و طی دو روز گذشته ریل راهآهن شمال-جنوب توسط آنها مسدود شده است که این امر قطعا عواقب قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.
امروز نیز(صبح سهشنبه) بست نشستن روی ریل توسط کارگران ادامه دارد. یکی از کارگران در این خصوص گفت: امروز همه کشور در جریان وضعیت هپکو هستند، اما اتفاق مثبتی رقم نخورده است و عزم و ارادهای برای رفع مشکلات دیده نمیشود.
مجید لطیفی بیان کرد: کارگران هپکو تنها یک سهامدار دارای اهلیت، صلاحیت و سرمایه، پرداخت معوقات 4 ماهه(اسفند 96، فروردین، اردیبهشت 97 و 30 روز از 95) و کار و تولید را میخواهند. کارگران این شرکت به دنبال مُسکِنهای مقعطی نیستند که با پرداخت یک وام و حقوق برای کوتاهمدت به انتظار بنشینند بلکه ما تنها کار میخواهیم، با وام نمیتوان زندگی کرد.
وی با اشاره به تلاشهای استاندار مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان و فرماندار اراک در این خصوص، تصریح کرد: سه سال وعده برای هپکو کافیست، در سفر ریاست جمهوری به استان وعده تولید 3 هزار دستگاه به هپکو داده شد، اما تاکنون حتی یک دستگاه به شرکت سفارش داده نشده است، در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه در سال 95 وعدههایی داد شد و نوبخت گفت که تا حل موضوع هپکو پیگیر خواهد بود، وزیر صنعت، وزیر کار، معاونان وزرا و ... هربار تصمیماتی و پیشنهاداتی برای هپکو داشتهاند که هیچ کدام به سرانجام نرسیده است و عملا شرکت و کارگران در برزخ به سر میبرند.
لطیفی افزود: سهامدار کنونی شرکت از 5 مرداد ماه 96 تاکنون حتی یک پیچ و مهره برای شرکت خریداری نکرده است و در آخرین مصاحبه خود در روزنامه همشهری مورخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری صحبت از وعده های تکراری کرده است.
اختیارات استان در حدی نیست که تصمیم نهایی را اتخاذ کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی نیز در این خصوص گفت: مشکل مالکیت و سهامداری شرکت هپکو آنطور که مورد انتظار مجموعه استان است هنوز حل نشده است. سازمان حصوصی سازی مسئولیت این کار را بر عهده دارد و مجموعه استان، استاندار و نمایندگان پیگیر حل و فصل شدن بحث مالکیتی و سهامداری شرکت هستند.
سعید فرخی تصریح کرد: باید سهامداری انتخاب شود که اهلیت داشته باشد، سرمایه تزریق کند و برای شرکت کار ایجاد کند، بر همین اساس همچنان پیگیر ماجرا هستیم.
وی افزود: اینکه وضعیت فعلی هپکو وضعیت مناسبی نیست قابل قبول است و ما در این حوزه با کارگران هم عقیده هستیم، اما اختیارات استان در حدی نیست که در این راستا تصمیمگیری داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، کارگران هپکو که سه سال در بلاتکلیفی کامل به سر بردهاند حالا با هیچ استدلال تکراری قانع نمیشوند و از مسئولان امر انتظار دارند اقدامی عاجل و اجرایی در این راستا صورت گیرد.
هپکو واقعیترین مصداق کشتی به گل نشسته است، تنها کافی است گذری در محیط کارگاهی کارخانه داشته باشید و تجهیزات سنگین خاک گرفته این مجموعه را ببینید، نظاره ای که چیزی جز آه و حسرت در پی ندارد.
با وجود تلاشهای مدیران استان برای استفاده از هر فرصتی جهت پیگیری وضعیت این صنعت بزرگ از مراجع مسوول هنوز اتفاق امیدوارکنندهای برای هپکو و کارگران آن رخ نداده است.
گفته می شود که یکی از دلایل اصلی اینکه وضعیت هپکو همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد شرایط مالی و بدهیهای این شرکت است که سرمایه گذاران را فراری می دهد.
در روزهای اخیر اعتراضاتی برای چندمین بار توسط کارگران این شرکت انجام شده و طی دو روز گذشته ریل راهآهن شمال-جنوب توسط آنها مسدود شده است که این امر قطعا عواقب قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.
امروز نیز(صبح سهشنبه) بست نشستن روی ریل توسط کارگران ادامه دارد. یکی از کارگران در این خصوص گفت: امروز همه کشور در جریان وضعیت هپکو هستند، اما اتفاق مثبتی رقم نخورده است و عزم و ارادهای برای رفع مشکلات دیده نمیشود.
مجید لطیفی بیان کرد: کارگران هپکو تنها یک سهامدار دارای اهلیت، صلاحیت و سرمایه، پرداخت معوقات 4 ماهه(اسفند 96، فروردین، اردیبهشت 97 و 30 روز از 95) و کار و تولید را میخواهند. کارگران این شرکت به دنبال مُسکِنهای مقعطی نیستند که با پرداخت یک وام و حقوق برای کوتاهمدت به انتظار بنشینند بلکه ما تنها کار میخواهیم، با وام نمیتوان زندگی کرد.
وی با اشاره به تلاشهای استاندار مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان و فرماندار اراک در این خصوص، تصریح کرد: سه سال وعده برای هپکو کافیست، در سفر ریاست جمهوری به استان وعده تولید 3 هزار دستگاه به هپکو داده شد، اما تاکنون حتی یک دستگاه به شرکت سفارش داده نشده است، در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه در سال 95 وعدههایی داد شد و نوبخت گفت که تا حل موضوع هپکو پیگیر خواهد بود، وزیر صنعت، وزیر کار، معاونان وزرا و ... هربار تصمیماتی و پیشنهاداتی برای هپکو داشتهاند که هیچ کدام به سرانجام نرسیده است و عملا شرکت و کارگران در برزخ به سر میبرند.
لطیفی افزود: سهامدار کنونی شرکت از 5 مرداد ماه 96 تاکنون حتی یک پیچ و مهره برای شرکت خریداری نکرده است و در آخرین مصاحبه خود در روزنامه همشهری مورخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری صحبت از وعده های تکراری کرده است.
اختیارات استان در حدی نیست که تصمیم نهایی را اتخاذ کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی نیز در این خصوص گفت: مشکل مالکیت و سهامداری شرکت هپکو آنطور که مورد انتظار مجموعه استان است هنوز حل نشده است. سازمان حصوصی سازی مسئولیت این کار را بر عهده دارد و مجموعه استان، استاندار و نمایندگان پیگیر حل و فصل شدن بحث مالکیتی و سهامداری شرکت هستند.
سعید فرخی تصریح کرد: باید سهامداری انتخاب شود که اهلیت داشته باشد، سرمایه تزریق کند و برای شرکت کار ایجاد کند، بر همین اساس همچنان پیگیر ماجرا هستیم.
وی افزود: اینکه وضعیت فعلی هپکو وضعیت مناسبی نیست قابل قبول است و ما در این حوزه با کارگران هم عقیده هستیم، اما اختیارات استان در حدی نیست که در این راستا تصمیمگیری داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، کارگران هپکو که سه سال در بلاتکلیفی کامل به سر بردهاند حالا با هیچ استدلال تکراری قانع نمیشوند و از مسئولان امر انتظار دارند اقدامی عاجل و اجرایی در این راستا صورت گیرد.
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
دلالان تحریم و نهادهایی که ماشین الات راهسازی چینی وارد میکنند باید پاسخگو باشند
پاسخ
وقتی بودجه عمرانی دولت به رقم صفر کاهش می یابد, متاسفانه طرح های عمرانی و راهسازی متوقف میشود پس خرید و فروش و تعمیرات ماشین الات راهسازی هم متوقف میشود
پاسخ
اخبار روز
خبرنامه