بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
وزارت صمت منطقی می‌شود؟

آقای فاطمی امین سکوت جایز نیست

آقای فاطمی امین سکوت جایز نیست
وزیر صمت یکی از پرحاشیه‌ترین وزاری دولت سیزدهم است به طوری که تاکنون چندین بار بابت موضوعات مختلف به مجلس رفته است و در این رفت و آمد‌ها یک بار کارت زرد گرفته و یک بار هم در مجلس از استیضاح جان سالم به در برده است.
کد خبر : ۲۶۶۱۷۶
نویسنده :
مینا علیزاده

قای فاطمی امین سکوت جایز نیست

بورس نیوز: وزیر صمت یکی از پرحاشیه‌ترین وزاری دولت سیزدهم است به طوری که تاکنون چندین بار بابت موضوعات مختلف به مجلس رفته است و در این رفت و آمد‌ها یک بار کارت زرد گرفته و یک بار هم در مجلس از استیضاح جان سالم به در برده است. عمده چالش‌های گریبانگیر فاطمی امین، بازار خودرو و صنعت خودروسازی است. هرچند این وزیر پاک دست تلاش کرده با اعمال سیاست‌های مختلف وضعیت خودرو را به سامان کند، ولی هنوز بازار خودرو و خودروسازی به سرانجام مطلوب نرسیده است.

افزایش افسار گسیخته قیمت در بازار خودرو، کیفیت خودروها، واردات خودرو، عملکرد خودروسازان، فروش هایما به مدیران ارشد خودروسازی از جمله مسائلی است که در خصوص آن وزیر صمت زیر فشار افکار عمومی و مجلس می‌باشد. علاوه بر این مسائل تشکیل پرونده برای چند مدیر ارشد خودروسازی و حواشی پیرامون آنان و بستگان شان از دیگر موضوعاتی است که عملکرد وزیر صمت را با چالش روبرو کرده است.

اینکه چرا برخی از این مدیران در رده‌های بالای خودروسازی منصوب شده اند و علی رغم تشکیل پرونده برای آنان در دادگاه، ولی هنوز تغییرات مدیریتی در کلان خودروسازی صورت نگرفته سوال جدی است که هنوز پاسخ آن مشخص نیست. قطعا وزیر پاک دست صمت اهل مبارزه با فساد است، ولی اینکه در دولت انقلابی ابراهیم رئیسی چنین مدیران پرونده داری در حاشیه امن قرار دارند، سوال اساسی است که با مبانی ارزشی جمهوری اسلامی در تناقض است.

تمامی این حواشی و مسائل وزیر صمت را در لبه تیغ قرار داده و احتمال استیضاح مجدد آن نیز بسیار زیاد است. این در حالی است که از هم اکنون گمانی زنی‌ها در خصوص وزیر بعدی وزارت صمت آغاز شده است که در این بین نام برخی از مدیران قبلی خودروسازی نیز شنیده می‌شوند. افرادی که در ظاهر منطقی هستند، ولی منطق عملکرد آنان باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

همچنین علاوه بر احتمال تغییرات در وزارت صمت خبر‌ها حاکی از تغییرات در ایدرو نیز می‌باشد. براساس برخی شنیده ها، اختلاف سلیقه در عملکرد بین وزیر صمت و رئیس ایدرو جدی شده و ممکن است تغییراتی در این سازمان مهم صنعتی صورت گیرد. در گزینه‌های احتمالی برای تصدی بر صندلی ریاست ایدرو نام برخی از افراد مقیم در این سازمان به گوش می‌رسد.

منبع: خط بازار

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.