بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
گروه مالی صبا تأمین از نهاد‌های مالی موفق کشور است که سال مالی گذشته خود را با عملکرد بسیار خوبی به پایان رسانده است.
کد خبر : ۲۷۰۶۱۶

گروه مالی صبا تأمین از نهاد‌های مالی موفق کشور

به گزارش بورس نیوز، گروه مالی صبا تأمین از نهاد‌های مالی موفق کشور است که سال مالی گذشته خود را با عملکرد بسیار خوبی به پایان رسانده است. بر اساس اطلاعات منتشره در سامانه کدال، ارزش پرتفوی بورسی این شرکت در پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ بالغ بر ۶۵.۷۳۷ میلیارد تومان شده، که به معنای رشد بیش از ۶۱ درصدی دارایی‌های بورسی این شرکت در مقایسه با سال گذشته است. با توجه به اینکه عمده سرمایه‌گذاری‌های گروه مالی صبا تآمین در دارایی‌های صورت گرفته عملکرد صبا در دوره مالی گذشته بسیار چشمگیر است. صبا حضور پررنگی هم در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه امسال دارد و به همراه تمامی شرکت‌های تابعه خود که در صنعت مالی مشغول به فعالیت هستند در FINEX ۲۰۲۳ حضور یافته و به معرفی و ارائه‌ی طیف وسیعی از خدمات متعارف تا محصولات نوین مالی خود پرداخته است.

همین موضوع بهانه‌ای شد تا با مهدی علی‌حسینی، معاونت سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار گروه مالی صبا تأمین، گفتگویی در باب این شرکت، نمایشگاه امسال و بازار سرمایه داشته باشیم.

هرچند گروه مالی صبا تأمین و نماد "صبا" در بازار سرمایه از نام‌های کاملا شناخته شده هستند، اما برای آن دسته از مخاطبان که آشنایی کمتری با بازار سرمایه دارند، ممکن است در ابتدا معرفی مختصری از گروه مالی صبا تأمین داشته باشید.

گروه مالی صبا تامین از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و نهاد‌های مالی پذیرفته و ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است. سهام این شرکت با نماد "صبا" در ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در بازار سرمایه عرضه شد و بازدهی کلی آن تا به امروز، همواره بیش از افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و کاملا قابل قبول بوده است. این بازدهی چشمگیر، حاصل تلاش شبانه‌روزی مدیریت پویا و تیم توانمند و سختکوش گروه مالی صبا تأمین می‌باشد که تمامی توان خود را در راستای حداکثرسازی منافع ذینفعان اصلی صبا که همان خانواده بزرگ تأمین اجتماعی است، به کار می‌بندند.

گروه مالی صبا تأمین با چه هدف و مأموریت مشخصی در نمایشگاه بین‌المللی امسال حضور پیدا کرده است؟

نمایشگاه بین المللی صنعت مالی نه تنها بزرگترین رویداد مالی ایران بلکه یکی از مهمترین گردهمایی‌های فعالان اقتصادی کشور است. نباید از نظر دور داشت همانطور که وزیر محترم اقتصاد تأکید کردند: «اگر صنعت مالی قوی نداشته باشیم، نباید انتظار داشته باشیم اقتصاد ایران رشد خوبی تجربه کند». با توجه به این موضوع، حضور گروه مالی صبا تأمین به عنوان بازوی تخصصی بازار سرمایه شرکت سرمایه‌گداری تأمین اجتماعی و بزرگترین گروه مالی مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رویداد مهم صنعت بورس، بانک و بیمه کشور در راستای سه هدف کلی است. اول، معرفی خدمات و محصولات متنوع و نوین مالی گروه مالی صبا تأمین شامل سامانه‌ی بیمه‌ای، صندوق‌های جدید سرمایه‌گذاری، بستر‌های نوین معاملاتی بر مبنای بلاک‌چین و... به فعالین اقتصادی؛ دوم، ایجاد بستری برای تعامل با سایرین به منظور گسترش همکاری، تأمین مالی پروژه‌ها و سایر خدمات حیاتی صنعت مالی به بنگاه‌های اقتصادی و سوم، ارتقا سطح دانش سرمایه‌گذاری عمومی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی. حضور گروه مالی صبا تأمین به همراه شرکت‌های تابعه‌ خود شامل سبدگردانی اندیشه صبا، کارگزاری صبا تأمین، شرکت خدمات مدیریت صبا، کارگزاری رسمی بیمه تأمین آینده، سرمایه‌گداری هامون صبا و شرکت تأمین سرمایه امین نیز به همین دلایل است.

این روز‌ها سوال اصلی و مهم بسیاری از کسانی که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، چشم‌انداز بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ است. ارزیابی شما چیست؟

اقتصاد ایران در سال‌های پیشین التهابات و نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. بازار سرمایه نیز از این وضعیت مستثنی نبوده و افت و خیز‌های فراوان دیده است. خوشبختانه به دلیل توجه دولت محترم و نگاه ویژه تیم اقتصادی آن به بازار سرمایه و فعالان آن، اتفاقات مثبتی در حال شکل‌گیری است. اهتمام مقامات اقتصادی کشور به موضوع پیش‌بینی‌پذیر بودن تصمیمات کلان اقتصادی، عدم تغییر مکرر مقررات و آیین‌نامه‌های فعالیت‌های تولیدی و... که متضمن چشم‌انداز سودآوری صنایع بورسی کشور است، موجب می‌شود تا نقش بازار سرمایه به عنوان بهترین محل سرمایه‌گذاری در مقایسه با سایر بازار‌ها تثبیت شود. حتی بدبینانه‌ترین سناریو‌ها هم حاکی از این هستند که بازار سهام در سال ۱۴۰۲ حداقل به اندازه تورم عمومی افزایش خواهد یافت، البته در سایه برخی اقدامات دولت در سطح بین‌المللی و تسهیل تجارت خارجی، مانند تقویت مناسبات با شرکای آسیایی و تخفیف تنش در منطقه، انتظار عملکرد بهتر شرکت‌ها و به تبع آن عملکرد بهتر سرمایه‌گذاری در سهام، اصلا دور از انتظار نیست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارزش بازار
بررسی عملکرد ماهانه شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین؛

ارزش بازار "صبا" به بیش از ۵۶ هزار میلیارد تومان رسید

پایان خوش سال مالی گروه مالی صبا تامین
اردیبهشت‌ماه "صبا" چگونه گذشت!

پایان خوش سال مالی گروه مالی صبا تامین

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.