بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
تحلیل تکنیکال
همان‌طور که در کندل روز گذشته مشخص است ما واکنشی به خط روند نزولی داشته‌ایم.
کد خبر : ۲۷۳۲۷۷

بورس‌نیوز:

در تحلیل شاخص هم وزن، سناریو ما بر این بوده است که ۶۳۰ هزار واحد محدوده بازگشتی خواهد بود که بازار تقریباً از محدوده‌های ۶۶۰ هزار واحد حرکت خود را آغاز کرده است؛ اما باز هم ما سناریو بدبینانه اعلام خواهیم کرد چرا که نمی‌خواهیم امید کاذب برای مخاطبین ایجاد کنیم. نکته اینجاست به این دلیل که حرکت‌های چند روز اخیر شارپی و پر قدرت بوده، ترند ما نزولی است و هنوز ترند صعودی شکل نگرفته است. 

همان‌طور که در کندل روز گذشته مشخص است ما واکنشی به خط روند نزولی داشته‌ایم. اکنون سناریویی که احتمال دارد به وقوع بپیوندد این است که بازار یک کف پایینی بزند و سه موجی تشکیل بدهد و بعد از آن بخواهد حرکت صعودی داشته باشد.

تحلیل تکنیکال

در این چند روز بهترین کار این است که توجه داشته باشیم بازار چه روندی به خود می‌گیرد، ازآنجایی‌که نوشتیم b OR ۲ محدوده بازگشتی خواهد بود. این دیدگاه بدبینانه است. هرچند بسیاری از دوستان نظر بر این دارند که محدوده ۶۶۰ هزار واحد را از دست بدهد؛ اما به نظر ما این‌طور نبوده؛ زیرا حرکت ما پر قدرت بوده؛ اما تا زمانی که نقطه ۲ ما تشکیل نشده، شرایط خرید همچنان محیا نبوده و پرریسک است و در زمانی که ترند نزولی شکسته شود و نقطه دو تشکیل شود می‌توانند دوستان خرید خود را داشته باشند.

سعید حسینی پناه، معامله‌گر و تحلیلگر بازار‌های مالی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.