شرکت پتروشیمی شیراز با استفاده از شبکه رو به توسعه مشتریان، بازار هدف خود را گسترش میدهد
به گزارش بورس نیوز، این شرکت طی ۶ماهه اول سال ۱۴۰۲ رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال فروش داخلی و ۶۰ هزار میلیارد ریال فروش صادراتی داشته و در مجموع به رقم ۹۳ هزار میلیارد ریالی فروش دست یافته است. این مهم در حالی اتفاق افتاده است که نرخهای جهانی محصولات صادراتی این شرکت از جمله اوره صادراتی از ابتدای سال جاری روند نزولی شدیدی را طی کرده و کاهش ارزش ریالی فروش در ۶ماه اول سال را موجب شده است. خوشبختانه با متنوع سازی مشتریان در بازارهای هدف و استفاده از ظرفیت بی نظیر لجستیک و انبار و مدیریت بهینه کنترل موجودی محصولات صادراتی، هم اکنون فرصت مناسبی برای استفاده از افزایش نرخهای جهانی طی ماههای آتی فراهم آمده و برآورد میگردد شرکت طی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ فروش حداکثری محصولات با حداکثر قیمت را تجربه نماید.
در حال حاضر این شرکت با رعایت اصول بازایابی و مشتری مداری و با استفاده از شبکه رو به توسعه مشتریان خود در سراسر جهان اعم از کشورهای جنوب، جنوب شرقی و غرب آسیا و نیز کشورهای آفریقایی و ترکیه و به ویژه با همکاری قابل توجه شرکتهای زیرمجموعه گروه نفت و گاز پارسیان و پرهیز از رقابت منفی بین اوره سازان داخلی کشور، به رغم وجود محدویتهای بین المللی موفق به فروش انواع محصولات خود با نرخهایی نزدیک به قیمتهای جهانی شده است. فلذا با توجه به سیاستهای تولید و توزیع این محصول استراتژیک در کشورهای تولید کننده و نزدیک شدن به فصول مصارف داخلی و جهانی، همچنین با توجه به الزام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مبنی بر ثبت مابه التفاوت نرخ اوره حمایتی کشاورزی در سامانه بدهیهای دولت امکان فروش حداکثری محصول اوره داخلی نیز طی ۶ماهه دوم سال فراهم گردیده و فروش محصولات داخلی شرکت نیز با روند رو به رشدی همراه خواهد بود.
درخصوص مصارف گاز نیز قابل ذکر است مقدار مصرف گاز خوراک این شرکت طی ۶ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل ۵ درصد کاهش داشته که با توجه به مقایسه روند تولید شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ با دوره مشابه، کنترل انرژی در زمینه مصرف گاز نیز بهبود یافته و در مجموع با توجه به تغییر نرخ خرید مواد اولیه این موضوع بر بهای تمام شده محصولات شرکت تاثیر گذار خواهد بود.