به گزارش بورس نیوز، در جلسات جداگانهای و با حضور جواد زارع پور، رئیس هیئت مدیره و سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ، عملکرد ۳ ماهه شرکتهای پتروشیمی سبلان، دنا، سیراف انرژی و سیتکو مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.
رئیس هیئت مدیره و سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ گفت: این جلسات پیرو ابلاغ برنامه و بودجه سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با هدف پایش و ارزیابی عملکرد و میزان تحقق برنامهها در دوره ۳ ماهه اول سال مالی جاری برگزار شده است.
زارعپور با تاکید بر اینکه نظارتهای ستادی باید به صورت هفتگی باشد، افزود: پیمانکاران باید فعال شوند و «میشود، میتوانیم» باید برای مدیران به باور تبدیل شود و این باور نیز به پیمانکاران تزریق شود.
رئیس هیئت مدیره و سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ خطاب به مجموعه مدیران پتروشیمی سبلان گفت: پایداری در تولید و کاهش هزینهها از این شرکت مورد انتظار است و امید میرود برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذاری نشود.
زارع پور تاکید کرد: تسهیل و تسریع در روند اجرایی پروژه پتروشیمی دنا اولویت است و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست، زیرا باید تا پایان سال آینده این پروژه تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه برای تامین مالی پروژهها خاصه پتروشیمی دنا از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد، ادامه داد: بدون شک عقب ماندگی در عملیات اجرایی پروژهها از جمله پروژه پتروشیمی دنا پذیرفتنی نیست.
زارع پور خاطرنشان کرد: عملکرد مدیران عامل طبق برنامه پیشنهاد خود که مورد تایید و تصویب قرار گرفته، مورد ارزیابی قرار میگیرند و در این زمنیه با هر مدیر کم کاری بدون مصلحت اندیشی برخورد میکنیم.
وی خطاب به مدیرانی که از برنامه پیشنهادی خود عقب هستند، گفت: وقتی نتوانید برنامه پیشنهادی خود را به سرانجام برسانید، هلدینگ بدون شک برای بهبود وضعیت موجود فکری خواهد کرد، زیرا برنامه پیشنهادی شرکتها به مثابه تعهد میماند و باید برای تحقق آن شبانه روزی تلاش کنید و عقب افتادن از برنامه پذیرفتنی نیست.
رئیس هیئت مدیره و سرپرست هلدینگ پتروفرهنگ خواستار رفع مشکلات پیش روی اجرای پتروشیمی سیراف انرژی شد و تاکید کرد: روند اجرایی این پروژه رضایت بخش نیست و باید برای رسیدن به برنامه، تلاش تیم اجرایی چندین برابر شود.
زارعپور همچنین خطاب به مدیران شرکت بازرگانی سیتکو گفت: این شرکت باید به مجموعهای پیشران در پویایی و بالندگی پتروفرهنگ تبدیل شود و در آیندهای نچندان دور شاهد نقش آفرینی آن در بازار متانول در دنیا باشیم و از هم اکنون باید به فکر بازارهای جدید و اثرگذار باشید.
وی خواستار داشتن نگاه کلان به بازار شد و افزود: نگاهتان نباید محدود باشد بلکه بفکر شناسایی بازارهای جدید باشید به گونهای که پتروفرهنگ از مولفههای تعیین شرایط بازار باشد.