بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
درآمد‌های عملیاتی شرکت صنعتی زر ماکارون نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۲۷۸۰۱۸

بورس‌نیوز:

شرکت صنعتی زر ماکارون با سرمایه ثبت شده یک هزار و ۸۰۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۵ هزار و ۶۸۸ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۲ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان آذرماه سال ۱۴۰۲ توانست ۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان از فروش محصولات خود و ارائه خدمات درآمد کسب کند؛ البته حدود ۳ هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان از درآمد "غزر" صرف هزینه تولید محصولات و ارائه خدمات شده است.

درآمد‌های عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های تولید محصولات و ارائه خدمات این شرکت غذایی نیز ۳۷ درصد زیاد شده است. در مجموع شرکت زر ماکارون توانست از فعالیت ۹ماهه سال ۱۴۰۲ خود، یک هزار و ۶۶ میلیارد تومان سود ناخالص کسب کند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد افزایش‌یافته است.

شرکت صنعتی زر ماکارون در این دوره ۹ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۷۸۱ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۳۹ درصد افزایش را تجربه کرد؛ اما با کسر هزینه‌های مالی ۹ماهه سال ۱۴۰۲ از سود عملیاتی، سود خالص ۳ فصل بهار، تابستان و پاییز زر ماکارون به دست می‌آید که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان فصل پاییز سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۵۶۴ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با ۹ماهه سال گذشته حدود ۳۲ درصد افزایش داشته است.

حاشیه سود ناخالص در این دوره ۲۴ و حاشیه سود خالص ۱۳ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. اما در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه شود. "غزر" در پایان آذرماه که دوره ۹ ماهه خود را سپری کرده است، موفق به ثبت یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان سود انباشته شده است. 

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "غزر" می‌توان دریافت که این شرکت موفق به تحقق ۳۱۳ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شدة هر سهم در دوره مشابه سال گذشته، ۲۳۷ ریال بود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده صورت سود و زیان شرکت صنعتی زر ماکارون ملاحظه می‌فرمایید؛

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
فروش ماکارونی‌های
روند درآمدزایی زر ماکارون در اوج به سر می‌برد

فروش ماکارونی‌های "غزر" در مسیر صعود

ارسال نظر