بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
توسعه کلان پتروشیمی در صنایع پایین دستی/ توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی، سیاست هلدینگ خلیج فارس است
معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: در یکی، دو سال اخیر عملکرد هلدینگ خلیج فارس در مقایسه با سال‌های گذشته رشد داشته و سالانه رشد ۷، ۸ درصدی را محقق کرده است. 
کد خبر : ۲۸۰۷۲۱
نویسنده :
مینا علیزاده

حسن نشان زاده، معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار صنایع پتروشیمی خلیج فارس در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: در یکی، دو سال اخیر عملکرد هلدینگ خلیج فارس در مقایسه با سال‌های گذشته رشد داشته و سالانه رشد ۷، ۸ درصدی را محقق کرده است. 

وی افزود: این رشد در میزان افزایش تولید، سود هلدینگ و ایجاد اشتغال خود را نشان می‌دهد. در سالی که گذشت در مقایسه با سال ۱۴۰۱، از نظر تولید بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش داشتیم و این درحالی است که با توجه به راه اندازی کارخانجات بزرگ مانند گچساران و... تولید تجاری آن‌ها از آخر سال گذشته آغاز و در حال حاضر در مدار تولید هستند. این افزایش ناشی از تکمیل ظرفیت خالی مجتمع‌های در حال تولید ما بوده است.

نشان زاده در این باره ادامه داد: امیدوارم با راه اندازی این دو طرح بزرگ و نیز راه اندازی بیش از ۶ طرح بزرگ مستقل در سال جاری و سال آینده شاهد جهش خوب در هلدینگ خلیج فارس باشیم.

این مقام مسئول درخصوص استراتژی هلدینگ خلیج فارس بیان کرد: استراتژی کلان هلدینگ توسعه این صنعت با رویکرد تکمیل زنجیره ارززش در پایین دست بوده که استارت اجرای طرح‌ها از چابهار آغاز و در سال‌های آینده به خرمشهر در استان خوزستان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه تکمیل زنجیره ارزش را در دستور کار داریم. همچنین، در بالادست و توسعه میادین نفت و گاز ورود کردیم تا بتوانیم با رویکرد همه جانبه، توسعه نگر و نگاه ایجاد ارزش افزوده از بالادست تا پایین دست در یک افق ۲۰ ساله یک برنامه منسجم داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار صنایع پتروشیمی خلیج فارس توضیح داد: سیاست ما توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی و حمایت از صنایع موجود پایین دست در قالب اتحادیه‌های مختلفی که وجود دارد، است. این موضوع را در یک سال گذشته نه در شعار بلکه در عمل در یک سال گذشته همه شاهد بودند. صادرات عمده محصولات را قطع کردیم و با نگاه تامین و توسعه صنایع پایین دستی که بخش خصوصی یا مردم هستند، این کار را انجام دادیم. علاوه بر این با تعریف مدل فروش اعتباری در قالب LC‌های مدت دار به بخش خصوصی کمک کردیم که نقدینگی را تامین و خود را توسعه دهد.

نشان زاده ادامه داد: اعتقاد داریم توسعه کلان پتروشیمی. از نظر ایجاد ارزش افزوده و نیز ایجاد اشتغال در صنعت پایین دست است. این کار در راستای شعار راهبردی رهبر معظم انقلاب است که جهش تولید با مردمی سازی را مطرح کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.