بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
ایران‌خودرو به استقبال سورن پلاس می‌رود / سورن پلاس، جانشین پژو پارس در خطوط تولید ایران‌خودرو
شرکت ایران‌خودرو به دلیل عدم تطابق پژو پارس با استانداردهای جدید، تولید این خودرو را تا 31 خرداد 1403 متوقف خواهد کرد. جایگزین این خودرو، سمند سورن پلاس خواهد بود که با امکانات و استانداردهای به‌روز، آماده تولید و عرضه به بازار است. این تغییرات در راستای رعایت استانداردهای 85 گانه سازمان ملی استاندارد صورت گرفته است.
کد خبر : ۲۸۲۰۲۵
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز؛ در الزام خودروسازان به رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه وضع شده توسط سازمان ملی استاندارد در جهت ایجاد ایمنی تولیدات خودروسازان، شرکت‌های خودروسازی و مونتاژکاران متعهد به رعایت این استاندارد‌ها شدند. 

برخی استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرویی عبارتند از: چراغ شب‌نما، روشنایی چراغ پلاک عقب، چراغ‌های مه‌شکن، سیستم برفک‌زدا و مه‌زدا شیشه جلو خودرو، نصب کپسول آتش‌نشانی، حفاظت از افراد پیاده و غیره.

برای نمونه، شرکت ایران‌خودرو اقدام به به‌روزرسانی پژو پارس در جهت استاندارد‌های ابلاغ شده از جانب سازمان ملی استاندارد کرده است؛ بدین ترتیب امکاناتی مانند دی‌لایت و سیستم پایش باد تایر بر روی آن اضافه شده است.

ایران‌خودرو در سال گذشته اعلام کرد با توجه به لزوم اجرای مصوبه شورای عالی استاندارد، مبنی بر ارتقای استاندارد‌های تولید خودرو در کشور و نظر به رعایت استاندارد‌های اجباری در تمامی محصولات ایران‌خودرو، ادامه تولید محصول پارس در سال ۱۴۰۳، به دلیل عدم توانایی آن در تطابق با استانداردها، منوط به دریافت تاییدیه‌های لازم است.

همچنین معاون سازمان ملی استاندارد بیان کرد: از شهریور ۱۴۰۳، خودرو‌هایی که استاندارد‌های تعیین‌شده را نداشته باشند، تولید نمی‌شوند. 

در ادامه نیز مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در این خصوص گفت: گروه صنعتی ایران‌خودرو تنها تا نیمه اسفند ماه سال جاری برای خودروی پژو پارس مجوز تولید خواهد داشت؛ پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد.

شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، پس از کشمکش‌های فراوان و رایزنی‌های خود با وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد ایران و تمدید چند باره مجوز تولید پژو پارس، این‌بار به طور قاطع زمان توقف تولید را ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ از سوی این سازمان اعلام کرده است.

ولیکن ممکن است برای دارندگان حواله‌ی خودروی پژو پارس این سوال ایجاد شود که چه خودرویی قرار است جایگزین این خودروی محبوب شود؟

با توجه به نزدیکی سواری و کیفیت پژو پارس با سورن پلاس و همچنین ظرفیت‌های بالای تولید این خودروی بهینه و آپشنال، این خودرو جایگزین پژو پارس خواهد شد.

سمند سورن پلاس مجهز به پیشرانه ۱.۷ لیتری XUV p تنفس طبیعی است که قادر به تولید قدرت ۹۸ اسب بخاری است. 

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به کروز کنترل و رینگ آلومینیومی اشاره کرد که در مقایسه با پژو پارس، رینگ‌های فولادی جایگزین مجهز شده است. 

در نهایت لازم به ذکر است این خودرو استاندارد‌های لازم را داشته و از امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، آینه‌های برقی با قابلیت جمع شدن و ... بهره‌مند است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر