بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور گفت: بر اساس مفاد تبصره (۳) ماده (۲۰) قانون یاد شده تاکنون مقررات گوناگونی در زمینه بازار مستقر ارزی در بازار سرمایه و بازار قرارداد‌های آتی ارز و نیز پوشش بیمه‌های این نوسانات از سوی دولت اجرایی شده است. 
کد خبر : ۲۸۳۴۸۱
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، سید محمود حسینی پور، سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور درباره ضرورت تدوین و ارسال این لایحه به مجلس گفت: مفاد تبصره (۳) ماده (۲۰) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴، صرفاً ناظر به تعیین سازوکار‌هایی برای پوشش نوسانات نرخ ارز توسط دولت می‌باشد با این حال براساس برخی از تفاسیر قضایی، مفاد تبصره یادشده بعنوان مبنایی برای الزام دولت به جبران خسارات ناشی از نوسانات ارز تلقی شده است که این تفسیر، منجر به تحمیل بار مالی قابل توجه به دولت خواهد شد؛ لذا دولت لایحه حذف تبصره (۳) ماده (۲۰) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را با قید دو فوریت برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.

سرپرست معاونت امور مجلس ریاست جمهوری افزود: بر اساس مفاد تبصره (۳) ماده (۲۰) قانون یاد شده تاکنون مقررات گوناگونی در زمینه بازار مستقر ارزی در بازار سرمایه و بازار قرارداد‌های آتی ارز و نیز پوشش بیمه‌های این نوسانات از سوی دولت اجرایی شده است. 

حسینی پور ادامه داد: شرط تحقق مسئولیت مدنی وجود رابطه سببیت بین خسارت و عامل بروز آن می‌باشد و تغییر نرخ ارز ناشی از عوامل گوناگون و بعضاً خارج از اراده دولت است. لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه استفاده مشترک از واگن‌ها و بارگنج‌ها (کانتینرهای) متعلق به کشور‌های مستقل مشترک المنافع جمهوری آذربایجان، جمهوری گرجستان، جمهوری لتونی، جمهوری لیتوانی و جمهوری استونی برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

سرپرست معاونت امور مجلس رئیس جمهور درباره اهمیت این لایحه اظهارداشت: با توجه به مزایا و ضرورت‌های الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه استفاده مشترک از واگن‌ها و بارگنج‌های (کانتینرهای) متعلق به کشور‌های مستقل مشترک المنافع جمهوری آذربایجان، جمهوری گرجستان، جمهوری لتونی، جمهوری لیتوانی و جمهوری استونی که از جمله فراهم شدن امکان سیر واگن‌های ایرانی در شبکه ریلی کشور‌های مشترک المنافع است، دولت لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه مذکور را برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.

سرپرست معاونت امور مجلس ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: استفاده از نرخ‌های تخفیفی حق استفاده از واگن‌های باری کشور‌های یادشده و استفاده از امکانات سیستم مکانیزه برنامه حمل بار در خطوط بین المللی شورای حمل و نقل ریلی کشور‌های مذکور از مزایای الحاق به موافقت نامه یاد شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افق تولید سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو
هیات مدیره بهمن موتور در مجمع سالیانه عنوان کرد:

افق تولید سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو

امپاور و فورس صدرنشین تقاضا 
استقبال از عرضه‌های بهمن دیزل در بورس کالا؛

امپاور و فورس صدرنشین تقاضا 

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.