بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
سهم ۷۷ درصدی شرکت‌های غیربورسی از سرمایه‌گذاری‌های وبصادر؛

مسیر هموار سودآوری بانک صادرات ایران

مسیر هموار سودآوری بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران در انتهای خردادماه سال جاری با وجود اعلام میزان سود خالص خود، در ازای هر سهم بانک ۲۷ ریال سود پایه شناسایی کرد.
کد خبر : ۲۸۳۴۸۲
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

بانک صادرات ایران در گزارش فعالیت ۳ ماهه میاندوره‌ای خود که در تیرماه ۱۴۰۳ اطلاع رسانی کرد، میزان درآمدی که از بخش تسهیلات، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی به دست آورد برابر با مبلغ ۲۱ همت بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش ۵۶ درصدی را به دست آورد. لازم به ذکر است که وبصادر در این بازه زمانی تراز مثبت ۳۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

از این مبلغ شناسایی‌شده توسط وبصادر در گزارش ۳ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۳، بیشترین میزان درآمد حاصل‌شده از تسهیلات اعطایی مربوط به سایر درآمد‌ها با ۹ هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان و پس از آن نیز عنوان درآمدزاترین بخش این بانک در اختیار «خرید دین» با ۳ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان بود.

مجموع درآمد عملیاتی بانک صادرات ایران در پایان خردادماه سال جاری ۹ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان به سهامداران اعلام شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد را به ارمغان آورد. میزان سود خالص به ثبت رسیده از سوی "وبصادر" در تاریخ مذکور مبلغی برابر با ۵۸۱ میلیارد تومان بود که در مقایسه با دوره ۳ ماهه نخست سال گذشته با رشد ۵۶ درصدی روبه‌رو بود.

مسیر هموار سودآوری بانک صادرات ایران+بورس نیوز

بانک صادرات ایران در انتهای خردادماه سال جاری با وجود اعلام میزان سود خالص خود، در ازای هر سهم بانک ۲۷ ریال سود پایه شناسایی کرد که این مبلغ نیز رشد ۲۹ درصدی نسبت به گذشته داشت.

این بانک در ۳ ماهه نخست سال جاری در هلدینگ غدیر، سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات و سایر شرکت‌های خارج از بورس سرمایه‌گذاری انجام داد که مجموع بهای تمام‌شده این سرمایه‌گذاری مبلغ ۲۴ همت بود که سهم بیشتری از آن در شرکت‌های خارج از بورس شکل گرفت. در انتها نیز موفق به کسب درآمد یک هزار و ۱۴۴ میلیارد تومانی از سرمایه‌گذاری خود شده است.

مسیر هموار سودآوری بانک صادرات ایران+بورس نیوز

بانک صادرات ایران در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه خود در انتهای خردادماه میزان سرمایه‌ای که به ثبت رساند مبلغی برابر با ۲۱ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال گذشته تغییری را به دنبال نداشت اما؛ سود انباشته ثبت‌شده توسط وبصادر در این بازه زمانی با افزایش ۸ درصدی به مبلغ ۲ هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان رسیده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.