بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
پیش بینی رسیدن طلا به ۳۰۰۰ دلار
قیمت طلا هر روز به رکورد جدیدی می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود به زودی ۳۰۰۰ دلار در هر اونس را تجربه کند. آسان شدن سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دلایل بالا رفتن قیمت طلاست
کد خبر : ۲۸۵۱۲۶
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، قیمت طلا هر روز به رکورد جدیدی می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود به زودی ۳۰۰۰ دلار در هر اونس را تجربه کند. آسان شدن سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دلایل بالا رفتن قیمت طلاست.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ درصد افزایش به ۲۵۷۷ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۱.۱۷ درصدی به ۲۶۱۰ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

طلا با یک افزایش سالانه ۲۴ در صدی بهترین عملکرد سالانه خود را از ۲۰۲۰ تجربه می‌کند. تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به خاطر بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی و همچنین خرید بالای بانک‌های مرکزی افزایش یافته است.

تحلیلگران عقیده دارند طلا تا اواسط ۲۰۲۵ به ۳۰۰۰ دلار در هر اونس و تا پایان سال جاری میلادی به ۲۶۰۰ دلار در هر اونس می‌رسد. کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، تقاضای بالا از سوی صندوق‌های قابل معامله در بورس و افزایش تقاضای فیزیکی برای این فلز گرانبها از عوامل افزایش قیمت آن است.

با توجه به اجلاس فدرال رزرو آمریکا در ۱۸ سپتامبر، بازار‌ها منتظر اولین کاهش نرخ بهره از ۲۰۲۰ هستند. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر ۵۵ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۲۵ واحد پایین بیاید و ۴۵ درصد هم این احتمال وجود دارد که کاهش نرخ بهره برابر با ۵۰ واحد باشد.
اگر کاهش نرخ بهره به ۵۰ واحد برسد می‌توان انتظار ۳۰۰۰ دلاری شدن طلا را در کوتاه مدت داشت.

بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه دومین کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی را اعمال کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر هم می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد، چون بی‌ثباتی بازار سرمایه‌گذاران را به سمت این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن سوق می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۳.۲۱ درصد افزایش به ۳۱ دلار و ۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۱.۶۴ درصدی ۹۹۸ دلار و ۷۰ سنت معامله می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چشم‌انداز مثبت صندوق مشترک البرز با مدیریت سبدگردان نهایت نگر!
نگاهی جامع به عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته‌ای که گذشت؛

چشم‌انداز مثبت صندوق مشترک البرز با مدیریت سبدگردان نهایت نگر!

طلا درجا زد
در معاملات روز جمعه؛

طلا درجا زد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.