بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
سرمایه
مجمع عمومی فوق العاده شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا در روز جاری برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۵۲۲۳
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، تورج معراجی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا در این مجمع اظهار کرد: شرکت کاوندگان بنا سال ۹۵ تاسیس شد. فعالیت اصلی شرکت تولید و اکتشاف کرومیت و منگنز است. در این سال‌ها به عنوان واحد نمونه معدنی سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ معرفی شدیم. 

وی افزود: یکی از مواد معدنی استراتژیک کرومیت است. بعد از کرومیت ماده معدنی دیگر ما منگنز است. برای کرومیت جایگزینی در طبیعت وجود ندارد. سختی فولاد از کرومیت است.

سرمایه

معراجی ادامه داد: ۱۳ پروانه بهره برداری کرومیت و یک پروانه بهره برداری منگنز دریافت کردیم. در سال‌های گذشته به دلیل تنوع محصول به سمت منگنز رفتیم. یک پهنه ۲۸۰ کیلومتر مربع در استان خراسان در اختیار شرکت است که یک محدوده بسیار پرپتانسیل فلزی است. این پروانه‌ها حدود ۵۳۰ کیلومتر جاده احداث کردیم که شرکت از نظر زیرساخت درجه ممتاز را دریافت کرده است.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا توضیح داد: ما برای ایجاد ارزش افزوده به سمت این رفتیم که فروکروم را تولید کنیم.

وی با اشاره به افزایش سرمایه "کرومیت" بیان کرد: شرکت در سنوات گذشته ۵ مرحله افزایش سرمایه انجام داده است. با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیون تومان، در مرحله بعدی از ۵۰۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، سال ۹۹ به ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶۰ میلیارد و سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان سرمایه شرکت ثبت شده است. 

معراجی گفت: بعد از تقسیم سود، سود انباشته سنوات گذشته را در قالب افزایش سرمایه به سهامداران پرداخت می‌شود. علت افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و سپس موضوع سرمایه گذاری در شرکت بناماشین است که در قالب پروژه فروکروم تزریق می‌شود و نقدینگی در شرکت باقی می‌ماند. 

سرمایه

مدیرعامل "کرومیت" در سخنی با سهامداران گفت: از زمانی که سهم "کرومیت" به مبلغ ۵۶۷ تومان عرضه شد، امروز قیمت این سهم را اگر با بازار‌های موازی مقایسه کنید عملا سوددهی و راندمان مطلوبی داشته است. سهامداری در شرکت‌های معدنی با بنیان قوی همیشه توصیه می‌شود.

گفتنی است، در پایان مجمع افزایش سرمایه شرکت تصویب و سرمایه شرکت از ۱۵۵ میلیارد تومان به ۲۹۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
افزایش سود ۵۳ درصدی
تورج معراجی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا :

افزایش سود ۵۳ درصدی "کرومیت "نسبت به پارسال

آشتی
توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا تحقق ساخت؛

آشتی "کرومیت" با فروش

آغاز تولید
از زبان مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا بشنوید:

آغاز تولید " فرکروم " به زودی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.