بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
رشد قابل توجه درآمد تسهیلات ارزی
به نظر می‌رسد این تغییرات مربوط به تسویه ارزی تسهیلات امهال شده شرکت نفت بوده که منجر به رشد قابل اهمیت درآمد تسهیلات ارزی بانک شده و به ۴.۸ همت رسیده است. 
کد خبر : ۲۸۵۷۴۷
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مانده تسهیلات ارزی انتهای دوره بانک ملت در تیر ماه ۱۲۰ همت کاهشی بود. در مرداد مجدد ۱۲۲ همت افزایش را ثبت کرده است. به نظر می‌رسد این تغییرات مربوط به تسویه ارزی تسهیلات امهال شده شرکت نفت بوده که منجر به رشد قابل اهمیت درآمد تسهیلات ارزی بانک شده و به ۴.۸ همت رسیده است. 

بررسی گزارشات ماهانه نشان دهنده این است که تسویه با شرکت نفت به صورت ارزی انجام شده و بانک مجدد مبلغ ارزی فوق را در تسهیلات خود استفاده کرده و اثر این موضوع روی درآمد‌های بانک نمایان شده است. 

تراز کل بانک ملت در شهریورماه ۹ همت گزارش شده که نسبت به مردادماه رشد ۴۳ درصدی داشت. تراز کل ۶ ماهه به ۴۰.۵ همت رسیده است. همچنین تراز تسهیلات و سپرده شهریور ۷ همت و تجمیعی ۶ ماهه ۲۹.۵ همت گزارش شده که نسبت به مرداد رشد ۴۱ درصدی و در مقایسه دوره ۶ ماهه با مدت مشابه سال گذشته افت ۶ درصدی را تجربه کرده است.

در این ماه منابع و مصارف بانک تغییرات مهمی نداشتند. اصل تسهیلات به میزان ۱.۸ درصد و عمدتا از محل تسهیلات قرض‌الحسنه کاهش، اما در مقابل حجم سپرده‌ها رشد ۱.۹ درصدی را ثبت کرده است. همچنین حجم اوراق بانک نیز به میزان ۱۱ همت افزایش داشته است. 

براساس این گزارش، آخرین قیمت سهم ۲۲۷ تومان بوده و ارزش آن در یک ماه اخیر ۱۲.۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: آوای آگاه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.