بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
جذب سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری ایرانیان خارج از کشور
عضو سندیکای صنعت برق گفت: ایرانیان خارج از کشور ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارند که بسیار راغب هستند در صورت فراهم شدن شرایط، در مملکت خودشان سرمایه گذاری کنند.
کد خبر : ۲۸۶۶۸۶
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس‌نیوز، علی امین، عضو سندیکای صنعت برق اظهار کرد: بخش کارشناسی در وزارت نیرو به اندازه کافی کارآمد نیست و مدیران بین شرکت‌های مختلف جابه‌جا می‌شوند. اگرچه در سال‌های اخیر با کمبود مدیریت در بخش‌های آب و برق روبه‌رو هستیم، اما لازم است که از مدیریت سنتی به سمت رویکردی جوان‌تر و پویا حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته قادر به ارائه آموزش‌های مناسب به نیروی انسانی فعال در بخش آب و برق نبوده‌ایم و در حال حاضر با یک کمبود واضح در منابع انسانی مواجهیم.

امین به ناترازی ۱۹ هزار مگاواتی در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: این ناترازی نتیجه‌ای از سال‌ها تفکرات سنتی است که باید با استفاده از رویکردهای مدرن و مدیریتی نوین برطرف شود.

عضو سندیکای صنعت برق بیان کرد: در سه سال اخیر علی‌رغم هدف‌گذاری‌های بزرگ در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، تنها ۲۰۰ مگاوات ظرفیت جدید توسط دولت ایجاد شده که کمتر از یک درصد از مشکلات ناترازی را پوشش می‌دهد. با اصلاح ساختارها و بهبود سیستم مدیریت، می‌توان از ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر به‌عنوان یک راهکار مؤثر برای حل ناترازی‌های بزرگ استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مناقصات برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در مهرماه سال گذشته، باید به بهره‌برداری ۴۵۰۰ مگاواتی منجر می‌شد، اما پس از یک سال، هنوز زمین‌های برخی پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار نشده است.

این عضو سندیکای صنعت برق ادامه داد: کمبود برق تنها به قطع آن محدود نمی‌شود؛ به‌عنوان مثال، اگر برق صنایع به‌طور مکرر قطع شود، تولید با مشکلاتی مواجه خواهد شد و در نتیجه رشد اقتصادی متوقف خواهد شد.

امین گفت: ناترازی برق به مشکلات مالی و کسری بودجه کشور مرتبط است و در شرایطی که جذب سرمایه‌گذاری خارجی به حداقل رسیده، نیاز است که برای جذب سرمایه از منابع داخلی، شرکت‌ها و ایرانیان خارج از کشور برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

وی توضیح داد: ایرانیان خارج از کشور ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارند که بسیار راغب هستند در صورت فراهم شدن شرایط، در مملکت خودشان سرمایه گذاری کنند. می‌توان با ایجاد ساختار‌ جذاب، این سرمایه را به زیرساخت‌های کشور و به خصوص بخش برق هدایت کرد.

منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.