بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
بخوانید/ رشد ۱۵ درصدی شکایت از بیمه‌ها
بر اساس آمار سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه مرکزی، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه تعداد ۳.۴۲۰ فقره شکوائیه ثبت شده است.
کد خبر : ۲۸۶۹۵۵
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، بر اساس آمار سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه مرکزی، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه تعداد ۳.۴۲۰ فقره شکوائیه توسط بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و ذینفعان بیمه‌نامه‌ها با موضوع شکایت از شرکت‌های بیمه در این سامانه ثبت شده است.

براساس این گزارش، بیمه مرکزی اعلام کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه مرکزی، تعداد شکایات ثبت شده نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته و سه شرکت بیمه؛ دانا با ۱۸.۱۵ درصد، ایران با ۱۱.۹۵ درصد و آرمان با ۱۱.۸۷ درصد بیشترین سهم شکایات این دوره را (بدون لحاظ سهم پرتفوی شرکت از بازار) به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش رشته‌های بیمه شخص ثالث در این مدت بیشترین سهم شکایات را با ۴۴.۵۰ درصد به خود اختصاص داده و بدنه اتومبیل با ۲۰.۳۸ درصد و درمان با ۱۹.۳۵ درصد رتبه دوم و سوم شکایات را دارند.

همچنین در دوره مورد بررسی، بیشترین رشد شکایات به ترتیب مربوط به شرکت بیمه؛ تجارت‌نو با ۶۲ درصد، دانا ۴۰ درصد و آرمان ۳۷ درصد و در بین رشته‌های بیمه مربوط به سه رشته بیمه، حوادث‌راننده با ۱۴۳ درصد، حوادث ۷۶ درصد و شخص ثالث ۳۶ درصد بوده است.

گفتنی است، در پایان مهرماه، از تعداد کل شکایات ثبت شده بالغ بر ۷۵ درصد رسیدگی و مختومه شده و ۲۵ درصد کماکان مفتوح و در انتظار پاسخ شرکت بیمه و یا در دست بررسی در بیمه مرکزی است.

لازم به ذکر است، متوسط زمان پاسخگویی به شکایات صنعت بیمه در سامانه ۱۲ روز بوده که از منظر این شاخص بدترین وضعیت در هفت ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به بیمه؛ حکمت صبا با متوسط زمان پاسخگویی ۴۲ روز، بیمه رازی با ۳۵ روز و بیمه آرمان با ۳۳ روز بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.