تحلیل و بررسی عملکرد مالی "تپسی" در آبان ماه
به گزارش یورس نیوز، مصطفی سید حسینی، مدیرعامل تپسی، در نشست خبری اخیر خود، به بررسی گزارش فعالیت آبان ماه این شرکت پرداخت و از رشد ۱۳۱ درصدی درآمد تپسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. وی اظهار داشت: «در سال ۱۴۰۳، تپسی رشد ریالی ۶۲ درصدی از فروردینماه تا آبان ماه را تجربه کرده و به درآمدی قابلتوجه دستیافته است.» وی تصریح کرد که تنها بخشی از این رشد به افزایش قیمتها مرتبط بوده و عامل اصلی، رشد چشمگیر تعداد سفرها بوده است.
سید حسینی توضیح داد: اگر تنها تورم عامل افزایش درآمد بود، این رشد حداکثر ۲۰ درصد میشد، اما بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمد ما به افزایش تعداد سفرها اختصاص دارد.
بر اساس آمار ارائهشده، ۴۷ درصد سفرهای تپسی در تهران و ۲۰ درصد در مشهد انجام میشود. به گفته سید حسینی: تمرکز ما بر هشت شهر بزرگ کشور است که شامل تهران، مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، اهواز، قم و تبریز میشود. این شهرها ۷۵ درصد کل سفرهای کشور را پوشش میدهند و سهم تپسی در این مناطق به ۲۳ درصد رسیده است.
وی همچنین به رقابت تپسی در بازار مشهد اشاره کرد و گفت: در مشهد، تپسی با در اختیار داشتن ۳۱ درصد از سهم بازار، جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل تپسی از برنامههای جدید این شرکت در قالب سوپر اپلیکیشن تپسی خبر داد. او اعلام کرد که خدماتی نظیر تپسی فود، تپسی شاپ و تپسی دکتر بهزودی در این پلتفرم فعال خواهند شد. به گفته او، تغییر نام افود به تپسی فود نیز در راستای این تحول انجامشده است.
او افزود: در بخش ارسال فوری مرسولات درونشهری، تپسی با سهم ۳۰ درصدی از بازار، رشد سه برابری را در خدمات توزیع مرسولات تجربه کرده است.
سید حسینی به موانع ناشی از قراردادهای انحصاری در بازار اشاره کرد و گفت: پرونده این قراردادها در مرکز ملی رقابت در جریان است و امیدواریم تا دیماه رأی نهایی صادر شود. در حال حاضر، قراردادهای انحصاری مانع از همکاری ۷۰ درصد رستورانهای مطرح تهران با ما شده است. اگر این موانع برطرف نشود، پلتفرمهای دیگر نیز نمیتوانند در این اکوسیستم رقابت کنند.
وی در پایان به تلاشهای تپسی برای توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: حدود ۱۲ درصد از سفرهای ما از طریق گزینه ‘عجله دارم’ انجام میشود که نشاندهنده توانایی ما در ارائه خدمات متنوع و با کیفیت است. امیدواریم با رفع موانع موجود، بتوانیم سهم بیشتری از بازار را به دست آوریم.
سید حسینی در بخش دیگری از صحبتهای خود به اهمیت توسعه اقتصاد دیجیتال پرداخت و گفت: خوشبختانه اهمیت این صنعت برای همگان روشنشده و نهادهایی مانند معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری اقدامات قابلتوجهی در این حوزه انجام دادهاند. انتظار داریم در مواجهه با چالشهای پیش رو نیز بتوانیم از این حمایتها بهرهمند شویم و فضای رقابتی سالمتری ایجاد کنیم.
وی همچنین بر لزوم اصلاحات قانونی و تدوین استراتژیهای کارآمد برای رفع چالشهای فضای کسبوکار آنلاین تأکید کرد و افزود: با ایجاد قوانین حمایتی و رقابتی، میتوانیم رشد بیشتری در اقتصاد دیجیتال و صنعت فینتک شاهد باشیم.
پایان مطلب