کارشناس بازار سرمایه در گفتوگو با بورسنیوز مطرح کرد:
پیشنهادی برای جبران زیان سهامداران!
کارگزاران میتوانند بخشی از کارمزد دریافتی خود در آینده را برای جبران خسارت به متضررین در قالب تخفیف، اعطای اعتبارات یاخدمات مشاورهای رایگان تخصیص دهد.
علیرضا قدرتی، کارشناس بازار سرمایه به بورسنیوز گفت: یکی از مهمترین مسائل برای کارگزاریها جلب اعتماد و کسب رضایت مشتریان بوده تا از این حیث سهم بیشتری در بازار به خود اختصاص دهند.
وی ادامه داد: در این میان کارگزاران از روشها و ابزارهای مختلفی برای جلب اعتماد مشتریان استفاده میکنند، در خصوص کارگزاری فارابی نیز میتوان به "نرمافزار آنلاین ترینینگ " اشاره داشت.
قدرتی تصریح کرد: این نرم افزار مختص کارگزاری فارابی است و یکی از روشها برای جلب مشتری بیشتر به حساب میآید.
ضعف تکنولوژی و مشکلات نرم افزار نویسی
این کارشناس بازار سرمایه به ضعف تکنولوژی و مشکلات نرم افزار نویسی در کشور و تجربه کم در این حوزه اشاره داشت و افزود: رخ دادن برخی نواقص با وجود حجم بسیار زیاد عرضه اولیه طی شش ماه اخیر طبیعی است، اما باید به نیاز مشتریان نیز پاسخ داده شود.
بازار محل رقابت است
قدرتی همچنین به وجود "رقابت" در بازار اشاره و اظهار کرد: رقابت موضوعی مهم است که باید همواره در نظر گرفته شود چرا که برخی رقبا تمایلی به رشد رقیب دیگر نداشته و بیان منظر منفی به مشتریان امر صحیحی نیست.
مرز یک میلیون نفری عرضههای اولیه
وی ادامه داد: این امر را باید در نظر داشت که میزان شرکت کنندگان عرضه اولیه رکورد خود را شکسته و در مرز بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر قرار گرفته اند. در طول تاریخ بورس ایران ظرفیت و انتظار برای این حجم از استقبال، پیش بینی نشده بود.
کارگزاری خود را راحت تغییر دهید
این کارشناس بازار سرمایه همچنین از نحوه انتخاب کارگزاریها سخن گفت و افزود:مشتریان باید کارگزاری را انتخاب کنند که به ارائه سرویس مناسب و رفع نیاز آنها بپردازد.
قدرتی در خصوص تغییر کارگزاری نیز اظهار داشت: تغییر کارگزار بسیار راحت بوده و قوانین و مقررات سازمان بورس نیز به سهولت این امر کمک کرده است.
وی ادامه داد: هر سهامدار با تسویه بدهی یا گرفتن برگ سهم میتواند به کارگزاری دیگر مراجعه کند، اما همواره باید به نکاتی توجه داشت.
این کارشناس بازار سرمایه از توجه به نحوه سرویس دهی کارگزاریها سخن گفت و افزود: سرویس دهی به حقیقیها و حقوقیها صورت میگیرد بنابراین باید سهامداران به انتخاب کارگزاری مناسب برای حقیقیها بپردازند.
وی ادامه داد: نکته بعدی انتخاب کارگزاریهایی که خدمات و نرم افزارهای آنلاین خود را ارائه میدهند که میتواند به نفع سهامدار باشد.
قدرتی به خدمات مشاورهای کارگزاران نیز اشاره داشت و گفت: باتوجه به گستردگی و پیچیدگی خاص بازار، خدمات مشاورهای یکی از مهمترین فاکتورهاست.
وی افزود: انتخاب یک کارگزاری که ابزارهایی، چون صندوق جذب سرمایه نیز داراست فاکتوری برای یک سهامدار محسوب میشود که با سرمایه گذاری بخشی از نقدینگی خود به طور غیر مستقیم قادر به فعالیت در بازار سرمایه خواهد بود.
قدرتی همچنین به راههای جبران خسارت سهامداران در مشکلات کارگزاریها اشاره داشت و افزود: در مواقعی یک کارگزاری موقعیتهایی مختلف را تجربه میکند که امری طبیعی است، اما قطعا برای رفع و پوشش نواقص خود و مشتریان برنامههایی در نظر دارد.
وی ادامه داد: اینکه یک کارگزاری بخشی از کارمزد خود را به مشتریان متضرر در قالب تخفیف ها، اعطای اعتبارات یاخدمات مشاورهای رایگان تخصیص دهد نیز میتواند یک راه جبران خسارت سهامداران باشد چرا که باید به نیاز ودرخواست مشتریان حتما پاسخ داده شود.
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
صدای سهامدار؛
اختلال دوباره سیستم در کارگزاری پر مدعای بازار
معاون امور ناشران و اعضا شرکت بورس در گفتوگو با بورسنیوز تاکیدکرد:
عرضه سهام در "عرضههای اولیه" حداقل ۱۵درصد
کارشناس بازار سرمایه در گفتوگو با بورسنیوز مطرح کرد:
پشتیبانی کارگزاری از سهامدار در مسیر رقابت
در گفتوگو با مدیرعامل کارگزاری فارابی پیگیری شد؛
اختلال تا چهارشنبه برطرف میشود!/ عرضهاولیه امروز به کجا میرسد
صدای سهامدار؛
اختلال دوباره سیستم در کارگزاری پر مدعای بازار
معاون امور ناشران و اعضا شرکت بورس در گفتوگو با بورسنیوز تاکیدکرد:
عرضه سهام در "عرضههای اولیه" حداقل ۱۵درصد
کارشناس بازار سرمایه در گفتوگو با بورسنیوز مطرح کرد:
پشتیبانی کارگزاری از سهامدار در مسیر رقابت
در گفتوگو با مدیرعامل کارگزاری فارابی پیگیری شد؛
اختلال تا چهارشنبه برطرف میشود!/ عرضهاولیه امروز به کجا میرسد
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اخبار روز
خبرنامه
۰۲۱۶۳۷۵
شماره شکایت از کارگزاری ها
حتما شکایت کنید از آگاه
لطفا در گروه هاتون پخش کنید تا در دسترس سهامداران قرار بگیره
تا دفعه اخرش باشه ازین بازی ها درمیاره آگاه
با شکایتتون مجبور ب خسارت دادن ب سهامداراشون میشن
متاسفانه امروز ۴تیر۹۹هم کارگزاری آگاه مشکل داشت وتاالان هم این مشکل سایت برطرف نشده از آنجایی که باید سهام خودرا خرید وفروش میکردیم متاسفانه انجام نشد ومسئولیتش رو باید کارگزاری آگاه بپذیره وجبران خسارت کنه.
باید سیستمهاشون پشتیبان اضطراری داشته باشه.واقعا سازمان بورس نظارتی رو این مسائل کارگزاریها هم داره یافقط مجوز میده?!!
وای به حال و روزمون
به همین راحتی با سرمایه مردم بازی میکنن و فقط پول کارمزد دریافت میکنند.
از مسئولین محترم بورس تقاضای رسیدگی و بررسی شکایات ما از این کارگزاری بی مسئولیت داریم.
لطفا زود قضاوت نکنید کارگزاری آگاه تا حالا چنین وضعیتی براش پیش اومده که باردومش باشه
کارگزاری مشهدد از جواب دادنن تفزه میررود و تلفن کلا جواب نمید هد
از ارییس منطقه درخواسست شماره رسیگی به شگایت کردم
ایشان هم شماره ندارن
از تارریخ7/05/1399 تا الان ننتوانستم عرضه اولیه بخرم
چون سایت با مشگل و تلفن مشهد از دسترس خارج است
وتقاضا رسیگی به جبران خسارت از کار گزاری مبین سرمایه مشهد را دارم
دوستان و سهامداران جدید به هیچ وجهی کار کزاری انتخاب نکندید که جز بدترین امکانات و از نظر رتبه بندی از امتیاز خوبی برخوردار نیست
کارگزاری مشهدد از جواب دادنن تفزه میررود و تلفن کلا جواب نمید هد
از ارییس منطقه درخواسست شماره رسیگی به شگایت کردم
ایشان هم شماره ندارن
از تارریخ7/05/1399 تا الان ننتوانستم عرضه اولیه بخرم
چون سایت با مشگل و تلفن مشهد از دسترس خارج است
وتقاضا رسیگی به جبران خسارت از کار گزاری مبین سرمایه مشهد را دارم
دوستان و سهامداران جدید به هیچ وجهی کار کزاری انتخاب نکندید که جز بدترین امکانات و از نظر رتبه بندی از امتیاز خوبی برخوردار نیست
کارگزاری مشهدد از جواب دادنن تفزه میررود و تلفن کلا جواب نمید هد
از ارییس منطقه درخواسست شماره رسیگی به شگایت کردم
ایشان هم شماره ندارن
از تارریخ7/05/1399 تا الان ننتوانستم عرضه اولیه بخرم
چون سایت با مشگل و تلفن مشهد از دسترس خارج است
وتقاضا رسیگی به جبران خسارت از کار گزاری مبین سرمایه مشهد را دارم
دوستان و سهامداران جدید به هیچ وجهی کار کزاری انتخاب نکندید که جز بدترین امکانات و از نظر رتبه بندی از امتیاز خوبی برخوردار نیست