اجرای پلتفرم های جدید دیجیتالی در بانک ایران زمین
به گزارش بورس نیوز، استفاده از فناوری برای اطمینان از یکپارچگی ابتدا تا انتهای پردازش تراکنشها یا عملیات بانکی، به عبارت دیگر عملیاتی که با درخواست مشتری آغاز میشود، حداکثر بهینهسازی در آن مورد دقت قرار گرفته و از یکسو برای مشتری در دسترس بودن، سودمندی و صرفه اقتصادی و از سوی دیگر برای بانک کاهش هزینههای عملیاتی، عاری از خطا و خدمات بهبود یافته را پدید خواهد آورد.
- بیشتر بخوانید: "وزمین" از فروش ۵ ملک ۶ میلیارد تومان سود کرد
به عبارت دیگر گرچه عدهای بانک داری دیجیتال را بانکداری همراه یا بانکداری آنلاین تعریف میکنند، اما باید دانست که همراه بودن و برخط بودن بانکداری دیجیتال تنها یک مزیت از مزایای بی شمار بانکداری دیجیتال است.
به عبارت بهتر باید گفت که روح حاکم و اصلی بانکداری دیجیتال، خواست طرف همراه بانک یعنی مشتری است. در این نوع از بانک داری، مشتری به عنوان سهم ویژه و ارزش افزوده بانک تلقی شده و به جای آنکه، بانک در موقعیت سنتی خود از بالا به او بنگرد، در کنار او نشسته با وی همراه شده و خواستهای او را طبق نیازهایش براورده میسازد.
این بدیهی است که در بانکدرای دیجیتال به تعداد نوع مخاطب و مشتری، نیازهای مختلف و راهکارهای گوناگونی باید تعریف شود، تا به تناسب خواستهای مشتری، خدمات سریع و به هنگام و مورد درخواست او به وی ارائه شود.
این نگاه به بانکداری برخلاف نوع نگاه قبلی به امور بانکداری اتفاقا یکسویه و یک جانبه به نفع یک طرف ماجرا نبوده و باصطلاح بازی دو سر برد برای مشتری و بانک خواهد بود و مزیتهای فراوانی نیز علاوه بر آنکه برای مشتری میآفریند، برای بانک نیز ایجاد خواهد کرد.
مردم نیز در روزگار جدید از شبکه بانکی، مزیتهای قابل ارائه نسبت به سایر هم قطاران بانکی را میطلبند و از اینروست که استقبال آنان از رفتارهای جدید، متفاوت و جذابتر بوده است.
بانک ایران زمین با درک این واقعیت از حدود ۵ سال گذشته تاکنون همت و توجه اصلی خود را به سمت دیجیتالیزه کردن کلیه خدمات بانکی متمرکز ساخته و اکنون در سال ۱۴۰۰ شاهد به ثمر نشستن این تلاش و همت در لایههای مختلف ارائه خدمات از سوی این بانک هستیم.
بی شک تغییر نگرشها، رویکردها و حرکت به سمت برخورداری از مزیتهای نسبی رقابت در دنیای رقابت داخلی و بین المللی اقتصادی، میتواند قدرت اثرگذاری در شبکه بانکی را نیز برای بانک ایران زمین تحت تاثیر قرار دهد؛ که البته بدون تردید وجه تمایز بانکداری دیجیتال با اشکال دیگر بانکداری، تمرکز آن بر نیازهای مشتری و دادهمحور بودن آن در بانک ایران زمین خواهد بود.
براساس اعلام مدیران ارشد بانک ایران زمین، سال ۱۴۰۰ سال تولدی دیگر برای بانک ایران زمین در حوزه دیجیتالیسم بانکی معرفی شده و طی روزهای آتی خبرهای جذاب تری از رونماییهای جدید در اجرای این طرح بزرگ به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.