بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
شرکت ایران‌خودرو آماده پرشی دیگر میشود؛

رشد ۱۱۹ درصدی فروش "خودرو" در اردیبهشت‌ماه

رشد ۱۱۹ درصدی فروش
"خودرو" در مقایسه با فروردین‌ماه سال جاری با رشد ۱۱۹ درصدی همراه بوده و رشد خوبی را رقم زده است، این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز با افزایش ۷۱ درصدی همراه بوده است. 
کد خبر : ۲۸۱۲۴۷
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

بورس‌نیوز:
شرکت ایران‌خودرو با سرمایه ثبت شده ۳۰ هزار و ۱۶۵ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۸۰ هزار و ۶۶۰ میلیاردتومانی، در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری نشان داد که روند رو به رشدی را آغاز کرده و تداوم آن را قوت خواهد بخشید.

رشد ۱۱۹ درصدی فروش

میزان درآمدی که شرکت ایران‌خودرو در این ماه به سهام‌داران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و خارجی بود، این شرکت خودروساز از فروش محصولات خود به درآمد ۲۴ هزار و ۶۶۶ میلیاردتومانی دست پیدا کرده است. 
گفتنی است "خودرو" در مقایسه با فروردین‌ماه سال جاری با رشد ۱۱۹ درصدی همراه بوده و رشد خوبی را رقم زده است، این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز با افزایش ۷۱ درصدی همراه بوده است. 

رشد ۱۱۹ درصدی فروش

بیشترین تقاضای مشتریان این خودروساز بزرگ کشور را محصولات گروه قطعات و لوازم بود که از فروش آن‌ها به درآمدزایی ۶ هزار و ۶۵۵ میلیاردتومانی دست‌یافته است، گفتنی است این میزان نسبت به فروردین‌ماه افزایش ۷۱ درصدی داشته و درآمدی ۱۰ هزار و ۳۳۵ میلیارد تومانی را "خودرو" از این محل کسب کرده است. حدود ۲۷ درصد کیک درآمدی این شرکت را بخش «قطعات ولوازم» تشکیل داده است. 
 محصولات دیگری که توسط ایران‌خودرو به فروش رسید عبارت است از رانا، دنا، گروه سورن، تارا، هایما و سایر محصولات که دراین‌بین «گروه پژو» با کسب درآمد ۷ هزار و ۴۰۸ میلیاردتومانی بیشترین درآمدزایی را به همراه داشت.

رشد ۱۱۹ درصدی فروش

شایان ذکر است فروش صادراتی شرکت ایران خودرو مربوط به «فروش صادراتی SKD – قطعات» بوده است که از این محل به درآمد ۴۷ میلیارد تومانی دست یافته است. 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر