بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
معاون نظارت بانک مرکزی:

سود ۳۰ درصدی بانک‌ها تخلف است

سود ۳۰ درصدی بانک‌ها تخلف است
معاون نظارت بانک مرکزی با تأکید بر ابطال سود ۳۰ درصدی سپرده‌ها گفت: سود ۳۰ درصدی برای صندوق‌های سرمایه گذاری بانک‌ها هم تخلف است و حتما برخورد می‌شود.
کد خبر : ۲۸۲۳۱۷
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، فرشاد محمدپور، معاون نظارت بانک مرکزی با تأکید بر ابطال سود ۳۰ درصدی سپرده‌ها گفت: سود ۳۰ درصدی برای صندوق‌های سرمایه گذاری بانک‌ها هم تخلف است و حتما برخورد می‌شود.

 وی در خصوص تبلیغات پرداخت سود ۳۰ درصدی صندوق‌های سرمایه گذاری، بیان کرد: دیروز جلسه‌ای در بانک مرکزی درباره صندوق‌های سرمایه گذاری و نرخ‌های سود این صندوق‌ها که بعضا رعایت نمی‌شود، داشتیم. این موضوع از نظر ما تخلف است و حتما برخورد‌های لازم انجام می‌شود.

محمدپور خاطرنشان کرد: هر نوع سپرده گذاری با هر منبعی اگر از سمت بانک‌ها عدم رعایت نرخ‌ها تلقی شود، از نظر بانک مرکزی تخلف است.

معاون نظارت بانک مرکزی تأکید کرد: درباره این صندوق‌های سرمایه گذاری نیز به دلیل اینکه نرخ‌های سود مصوب بانک مرکزی را رعایت نمی‌کنند قطعا تخلف است.

وی با اشاره به اصلاح نرخ سود در بانک‌ها ادامه داد: اصلاح نرخ سود شروع شده و بانک‌ها اقدامات خوبی در یکی دو هفته گذشته انجام دادند. نرخ‌های سود بالا هم ابطال شده است. 

محمدپور توضیح داد: با این حساب سپرده‌های قبلی با سود ۳۰ درصدی نیز ابطال شده اند.

معاون بانک مرکزی با بیان اینکه آماده دریافت گزارش تخلفات بانک‌ها در حوزه نرخ سود هستیم، تصریح کرد: برخورد‌های زیادی انجام شده است، لزوما خیلی از برخورد‌ها اطلاع رسانی نمی‌شود. برخورد در سطوح مختلف درخصوص بانک‌هایی که رعایت نمی‌کنند، انجام می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر