بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
تعریف یک گرید بر اساس نیاز صنایع پایین دستی/جزئیات رونمایی از محصول جدید پتروشیمی جم پیلن
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم پیلن گفت: در اطلاعات و بازنگری اولیه که در شروع تولید این گرید انجام شد، گرید مورد استقبال صنایع پایین دستی قرار گرفت و با توجه به نیازسنجی که از این پس صورت می گیرد تولید خواهد شد. فرآیند شروع تعریف این گرید بر اساس نیاز صنایع پایین دستی بوده است.
کد خبر : ۲۸۵۱۲۲
نویسنده :
زهرا منصور

رضا گنجی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم پیلن در مراسم رونمایی از محصول جدید این شرکت که در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست صورت گرفت در گفتگو با بورس‌نیوز بیان کرد: گریدی که از آن رونمایی شد در حوزه گرید‌های فیلم دسته بندی می‌شود. گرید‌های فیلم گرید HP ۵۴۵ J هستند که برای افزایش تولید در حوزه بسته بندی bopp استفاده می‌شود. از قابلیت‌های آن می‌توان به شفافیت بالا اشاره کرد.

گنجی ادامه داد: همچنین قابلیت متالایز شدن یکی از نکات مثبت این تولید است که منجر به اتفاقات مثبت در حوزه قیمت تمام شده و کیفیت بسته بندی در صنایع پایین دستی خواهد شد؛ به تبع آن می‌تواند در رسیدن محصول با قیمت تمام شده به دست مشتری به خصوص در حوزه صنایع غذایی تأثیر عمده بگذارد. فعالیت ما در سال جدید و در سال ۱۴۰۲ به این شکل است که گرید‌های جدید ما در حوزه نگاه به کیفیت محصول، قیمت و کاهش مصرف انرژی باشد؛ در این حوزه‌ها در حال فعالیت هستیم و امیدواریم به نتایج خوبی نیز دست یابیم.

وی درخصوص بهره برداری از این محصول عنوان کرد: در ابتدا یک گرید به شکل آزمایشی تولید و به صنایع پایین دستی ارسال می‌شود و یک تولید اولیه صورت می‌گیرد. پس از دریافت بازخورد تولید اولیه بررسی شده و بازگشت می‌خورد؛ سپس در شرکت اگر نواقصی وجود داشته باشد تقریبا سه بار بین صنایع جا به جا می‌گردد تا به نقطه مطبوع صنایع پایین دستی برسد و سپس با توجه به نیاز بازار تجاری سازی می‌شود. اگر نیاز بازار یک نیاز قدرتمند و ضروری باشد گرید تولید می‌شود و با ظرفیت بالا به فروش می‌رسد؛ درصورت وجود مشکل نیز آن نقص برطرف خواهد شد و بنا به ضرورت و زمان، قابلیت تولید در مجموعه وجود خواهد داشت و در صورت مواجهه با شرایط و بازار مناسب، تولید و عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم پیلن گفت: در اطلاعات و بازنگری اولیه که در شروع تولید این گرید انجام شد، گرید مورد استقبال صنایع پایین دستی قرار گرفت و با توجه به نیازسنجی که از این پس صورت می‌گیرد، تولید خواهد شد. فرآیند شروع تعریف این گرید بر اساس نیاز صنایع پایین دستی بوده است. صنایع پایین دستی به دلیل مشکلاتی که دارد همچنان نتوانسته به ظرفیت کامل برسد؛ اخیرا نیز با مشکل انرژی و قطعی برق مواجه شده و نتوانسته به ثبات دست پیدا کند. واحد‌های صنعتی ابتدا باید به ثبات برسند، زیرا در حالت ثبات می‌توان تولید آزمایشی را بررسی و درخصوص آن نظر قطعی را اظهار کرد.


وی افزود: با بررسی‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم که بسته بندی قیمت عمده صنایع مواد غذایی را تشکیل داده که به دست مصرف کننده می‌رسد. تلاش ما در این راستا است تا زمانی که نتیجه آن برای مردم ملموس شود و مواد غذایی با قیمت مناسب تری به دستشان برسد.

گنجی اظهار داشت: حضور در نمایشگاه ایران پلاست از دو جهت برای ما ارزنده بود. از یک سو برنامه ریزی برای گرید‌های جدیدی که در حال تعریف آن‌ها هستیم و از سوی دیگر با توجه به حضور شرکت‌های خارجی، در حوزه خرید به خصوص تجهیزات مواد شیمیایی توانسته ایم از این نمایشگاه بهره برداری کنیم.

وی اشاره کرد: دو تفاهم نامه در حاشیه این نمایشگاه عقد شد. یک تفاهم نامه درخصوص دانشکده پلیمر پتروشیمی بود که می‌تواند در توسعه گرید‌ها و تعریف گرید‌های جدید اثرات مثبتی را به دنبال داشته باشد و یک تفاهم نامه نیز دانش بنیان است که به دانشگاه آزاد منعقد شده و امیدواریم دستاورد خوبی داشته باشد.


مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم گامی تازه برداریم تا به ویژه در این دوران که با تحریم مواجه ایم به مجموعه‌های صنعت کشور و مشکلات مردم یاری رسانده شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.