بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
پذیره نویسی الکترونیکی حق تقدم ۱۰ ناشر بازار سرمایه
تعداد ۱۰ ناشر پذیره‌نویسی الکترونیکی حق‌تقدم در مرداد ماه سال جاری، را برای صاحبان سهام خود از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه عملیاتی کرده‌اند.
کد خبر : ۲۸۴۷۷۱
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد با توجه به این که در بند چ ماده ۶۸ برنامه پنج ساله ششم توسعه، امکان الکترونیکی شدن فرآیند مربوط به «ارسال گواهینامه حق‌تقدم خرید سهام جدید از طرف شرکت به صاحبان سهام به جای استفاده از پست سفارشی»، «پذیره‌نویسی و تعهد خرید سهام شرکت، به جای مراجعه به بانک و تکمیل اوراق مربوطه» و «صدور گواهینامه موقت سهام، اوراق سهام و گواهینامه‌های حق‌تقدم خرید سهام شرکت به جای چاپ کاغذی آن‌ها» به روش مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار پیش‌بینی شده بود، از سال ۱۴۰۲ پذیره‌نویسی الکترونیکی حق‌تقدم در بازار سرمایه عملیاتی شد.

 حال بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در دومین ماه تابستان سال جاری ماه، تعداد ۱۰ ناشر پذیره‌نویسی الکترونیکی حق‌تقدم را برای سهامداران خود اجرایی کرده‌اند.

براساس این گزارش، در پایان چهار ماه نخست امسال، ۱۰ ناشر شامل «گروه مالی داتام، موتوژن، کارت اعتباری ایران کیش، معدنی و صنعتی گل گهر، مدیریت انرژی امید تابان هور، توسعه معادن وص. معدنی خاورمیانه، فجر انرژی خلیج فارس، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو، صنایع مادیران و سرمایه‌گذاری جامی» پذیره‌نویسی الکترونیکی حق‌تقدم خود را از طریق سپرده‌گذاری مرکزی انجام داده‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.