بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
مدیرعامل شرکت داروسازی دانا گفت:

رتبه دوم "ددانا" بین شرکت‌های دارویی بورسی

رتبه دوم
مدیرعامل داروسازی دانا گفت: از نظر فروش و تولید در بین شرکت‌های بورسی و دارویی رتبه دوم را داریم. این رتبه را با وجود اینکه فروش صنعت کاهشی بوده، همچنان حفظ کردیم.
کد خبر : ۲۸۵۹۱۷
نویسنده :
مینا علیزاده

مهدی شیری، مدیرعامل شرکت داروسازی دانا در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص داروسازی دانا اظهار کرد: شرکت داروسازی دانا با نماد "ددانا" در بازار سرمایه و فرابورس شناخته می‌شود. یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه تولید آنتی بیوتیک در کشور هستیم. عمده فعالیت ما تولید ویال‌های آنتی بیوتیکی و قرص کپسول آنتی بیوتیکی، سرم، قطره‌های چشمی، سافت ژل و... .

وی افزود: به جرات می‌توان گفت که دانا از نظر وسعت و تنوع خطوط، بزرگترین مجموعه دارویی کشور شناخته می‌شود. در حوزه تولیدات علیرغم مشکلاتی که در حوزه دارو وجود دارد، با حمایت دولت و پیگیری سازمان غذا دارو بخش عمده‌ای از مشکلات در حال رفع شدن است. اما همه این‌ها بر روند یک بنگاه اقتصادی تاثیرگذار است.

شیری ادامه داد: تلاش ما در سال گذشته این بود که ذخیره مواد را برای سال جاری تامین کنیم و تا ۹۵ درصد این کار انجام شد. داروسازی دانا از نظر ذخیره مواد وضعیت مناسبی دارد و همه خطوط تولید فعال است.

مدیرعامل داروسازی دانا بیان کرد: از نظر بودجه با اینکه نیمی از سال را پشت سر گذاشتیم بیش از ۶۶ درصد از تعهدات را محقق کردیم. سال مالی دانا از ۱۲/۲۹ به ۰۹/۳۰تغییر یافت. براساس بودجه تا ۰۹/۳۰، ۱۰۰ در صد بودجه را محقق خواهیم کرد. اگر بیشتر از این میزان محقق شود سهامداران بیشتر منتفع خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی "ددانا" توضیح داد: در خصوص سال آتی برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است. تمام توان خود را صرف برنامه ریزی خواهیم کرد که بتوانیم تعهدات خود را محقق کنیم و جایگاه خود را در صنعت ارتقا دهیم.

شیری در این باره ادامه داد: از نظر فروش و تولید در بین شرکت‌های بورسی و دارویی رتبه دوم را داریم. این رتبه را با وجود اینکه فروش صنعت کاهشی بوده، همچنان حفظ کردیم.

مدیرعامل این شرکت داروسازی خاطرنشان کرد: برای ما وصول مطالبات بسیار مهم بوده و تلاش می‌کنیم که بتوانیم وصول مطالبات را به موقع انجام دهیم تا از این محل خرید‌ها و امور جاری شرکت را محقق کنیم.

مدیرعامل "ددانا" درباره سود این شرکت گفت: سود شرکت قابل پیش بینی نیست، اما همیشه داروسازی دانا سودآوری خوبی داشته است. همواره تلاش کردیم در عین حال تولید پایدار و سالم داشته باشیم. در حوزه اقتصادی نیز بخش سوددهی برای سهامداران مهم است. تلاش کردیم با تولیدات، افزایَش قیمت و تولید محصولات جدید این موضوع را محقق کنیم و طبق پیش بینی‌ها این موضوع اتفاق می‌افتد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازار صادراتی وارد چرخه درآمدزایی
درآمد عملیاتی داروسازی دانا هم تراز با ۳ ماه نخست سال گذشته؛

بازار صادراتی وارد چرخه درآمدزایی "ددانا" شد

شرکت دارویی سازی دانا افتخار آفرینی کرد
بخوانیم از خلاصه مجمع عمومی عادی سالیانه "ددنا"؛

شرکت دارویی سازی دانا افتخار آفرینی کرد

واریز ۱۶۰۰ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
در دو هفته ابتدایی ماه جاری رخ داد؛

واریز ۱۶۰۰ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران

فروش ۶ میلیون ویال توسط
افزایش درآمد ۶۵ میلیارد تومانی ددانا نسبت به دوره مشابه سال گذشته؛

فروش ۶ میلیون ویال توسط "ددانا"

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.