بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
جهش مس با تمرکز بر محرک‌های اقتصادی چین؛

افزایش قیمت طلا پس از داده‌های CPI

افزایش قیمت طلا پس از داده‌های CPI
کد خبر : ۲۸۶۲۱۱
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از رویترز؛ قیمت طلا در معاملات آسیایی روز جمعه افزایش یافت و دستاورد‌های شب گذشته را تداوم بخشید؛ این افزایش به دلیل داده‌های قوی تورم در ایالات متحده بود که به‌نوعی با کاهش داده‌های بازار کار تعدیل شد.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس به شدت افزایش یافت، زیرا انتظار می‌رود سیگنال‌های بیشتری از چین در مورد محرک‌های مالی دریافت شود.

قیمت‌های فلزات در مجموع با ضعف دلار حمایت شدند. دلار از بالاترین سطح دو ماه اخیر خود کاهش یافت، زیرا معامله‌گران همچنان انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه‌های آینده نرخ بهره را کاهش دهد، اگرچه این کاهش ممکن است با سرعت کمتری انجام شود. با این حال، قیمت طلا همچنان پایین‌تر از اوج‌های اخیر باقی ماند.

قیمت طلای نقدی ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۲۶۴۵.۶ دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت قرارداد‌های آتی طلا با سررسید دسامبر ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۲۶۶۲.۵۰ دلار در هر اونس رسید (۰۰:۴۱ به وقت ET، ۰۴:۴۱ GMT).

 

هفته‌ای آرام برای طلا با شرط‌های کاهش جزئی نرخ بهره

با این حال، قیمت طلا در حال کاهش نسبی هفتگی بود، زیرا بازار‌ها همچنان بر این باورند که فدرال رزرو در ماه‌های آینده نرخ بهره را با کاهش جزئی‌تری تعدیل خواهد کرد. داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده روز پنجشنبه این فرضیه را تقویت کردند، اما این داده‌ها با افزایش بیشتر از انتظار ادعا‌های بیکاری هفتگی تعدیل شد.

با انتشار داده‌های بیکاری، دلار از بالاترین سطح دو ماهه خود کاهش یافت، زیرا انتظار می‌رود ضعف در بازار کار به فدرال رزرو انگیزه بیشتری برای کاهش نرخ بهره بدهد.

بر اساس اطلاعات CME Fedwatch؛ معامله‌گران شانس ۸۱ درصدی برای کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه نوامبر را در نظر داشتند.

با این حال، هرچند انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را با سرعت کمتری کاهش دهد، کاهش نرخ‌ها همچنان برای طلا و سایر دارایی‌های بدون بازده سودمند است، زیرا هزینه فرصت نگهداری آن‌ها را کاهش می‌دهد.

سایر فلزات گران‌بها نیز روز جمعه افزایش یافتند و بخش عمده‌ای از ضرر‌های اخیر خود را جبران کردند. قرارداد‌های آتی پلاتین با ۳.۲ درصد افزایش به ۹۸۷.۸۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که قرارداد‌های آتی نقره با ۲.۹ درصد افزایش به ۳۱.۵۵۸ دلار در هر اونس رسید.

افزایش مس با تمرکز بر محرک‌های مالی چین

قرارداد‌های آتی مس معیار در بورس فلزات لندن با ۰.۹ درصد افزایش به ۹۷۷۲.۵۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که قرارداد‌های آتی مس دسامبر با ۱.۳ درصد افزایش به ۴.۴۵۶۲ دلار در هر پوند رسید.

رالی مس پس از آن رخ داد که این فلز قرمز اوایل هفته با کاهش شدیدی روبرو شده بود، زیرا سیگنال‌های نامطلوبی درباره محرک‌های اقتصادی از سوی بزرگترین واردکننده، چین، دریافت شد.

وزارت دارایی چین اکنون قرار است روز شنبه کنفرانسی برگزار کند تا برنامه‌هایی را برای محرک‌های مالی بیشتر اعلام کند، در حالی که درخواست‌ها برای حمایت اقتصادی هدفمند بیشتر در حال افزایش است.

تحلیلگران انتظار دارند که پکن حداقل ۲ تریلیون یوان (۲۸۳ میلیارد دلار) را به اقتصاد تزریق کند که بیشتر این اقدامات به تقویت مصرف خصوصی اختصاص خواهد یافت.

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.